Garanti på arbeid utført på merkeverksted

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt bilen min inne på Møller to ganger for å reparere samme feil. De påstår å ha fikset feilen, men nei. Ingen bedring har skjedd.

Kan virkelig verkstedet kreve (full) betaling når "varen" ikke er levert? Til nå har dette tullet kostet meg 5000 kr. :-(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er mulig og svare ja eller nei på dette desverre.

Er det en reklamasjon på ny bil?

Hva ble reparert første gang og hva ble ordnet andre gang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en reklamasjon på ny bil?

Hva ble reparert første gang og hva ble ordnet andre gang?

Ikke bil i garantitiden, nei. Det som ble forsøkt reparert første gang var det samme som de de prøvde å fikse neste gang...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er eksakt samme jobben som er gjort to ganger og evt. de samme delene som er prøvd byttet så ville jeg stilt meg kritisk til å betale.

Hvis delene de skiftet første gang ikke rettet feilen og de har byttet andre deler denne gangen så er det på en måte "greit".

Litt lite info, men jeg tviler på at du har noe å reklamere på mht. jobben...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verkstedet påstår at de har fikset feilen, men nei; det har de ikke klart. De har prøvd ulike framgangsmåter begge ganger, men ikke funnet kilden til feilen.

En passende analogi til det som har skjedd er:

Feilsymptom: Lyset virker ikke.

Feilretting: Verkstedet bytter lyspære.

Feilstatus: Lyset virker fortsatt ikke, men verkstedet påstår at det virker som det skal, og at de har funnet feilen.

Konsekvens: Jeg som forbruker står igjen med kostnadene, men fortsatt med en ubrukelig bil....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er så enkelt ville jeg uten tvil sagt "Nei, du skal ikke betale"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har flere gode fra Møller gutta som jeg rett og slett ikke setter bilen hos igjen... Fikk bytta olje og filter og pakning på automatkassa. Etter den reparasjonen hørte jeg en rar lyd ved akselrasjon... Inn til service igjen.."ja helt klart noe i forstillingen, vanlig problem bla bla... (5000,-)". Etter service samme problem. Inn igjen "Finner ingen feil, har prøvekjørt, men finner ingen feil (0,-)". Tilfeldigvis ved dekkskifte kikker jeg under bilen og rett under automatkassa sitter det en tverrgående jernstang som beskytter/stiver opp under der. Skulle vært festet med to skruer, men mangler på ene siden. Denne stangen måtte dem ha av for å få gjort noe på kassa, og altså ikke festet med to skruer eller skrudd så løst at den ikke satt skikkelig. Ny skrue på plass og lyden vekk.... (0,- fattern hadde skrue liggende....). Går tilbake på Møller og spør om jeg skal betale full pris for reparasjon av forstilling når det ikke hjalp noe på det problemet jeg hadde, stiller store spørsmål ved om det i det hele tatt var så veldig mye galt med forstillingen... "Ingen avslag, foringene var så slitte så de må byttes". Ny runde med forstillingsproblemer, multiknirk. Inn til service, ut fra service samme problem. Og dette problemet burde dem klare å feilsøke ganske lett. Trykke bilen litt opp og ned mens den står parkert så knirket det for fullt både før og etter reparasjon. Etter mye krangling byttet de riktig del kostnadsfritt (var uansett garantiarmen så...). Nytt problem klimaanlegg, inn til service, fyllt på klimagass+sjekk (2200,-), samme problem etter service. Inn til ny service, slette feilkoder, "Nå funker det serru". 1 uke senere, samme problem. Bilen til 120k service og jeg påpeker at dette er vel o'store regreim service på min 1,9TDI 99'. "Nei det skulle vært byttet på 90k" Okay, jeg burde finlest servicehefte, men Møller Skøyen sa til meg ved 90k service at regreim skifte var ved 120k. Legger også til at jeg hadde bilen på service ved hvert intervall. 90k på Ryen, 105k på Skøyen uten at noen av dem nevnte at regreim skulle byttes. Nytt problem med lyder, hard ratttslag og igangsetting (drivknute). "Ikke mulig å vite om det er indre eller ytre, vi bytter begge, og like greit å ta begge selv om det tydligvis bare er problem på ene siden. koster bare 9.500,-" Har ikke hatt kontakt med verksted Møller igjen etter den samtalen. Brukte Kjell Johansson i Skee to ganger etter dette og var strålende fornøyd både med service, utført arbeid og pris.

Mine Møller historier stammer fra Møller Ryen og Møller Skøyen. Min nye VAG skal i hvert fall ikke på noen av de stedene....

Til sammenligning har jeg kjørt en Citroen de siste månede i påvente av noe langt hyggeligere. Hadde problemer med at bilen stoppet og ikke hadde det bra. Var en såpass ny modell at den hadde elektronisk tenning etc. Kunne liksom være ganske mye feil. Bilen stod på verksted på Lambertseter i 1,5 uke, de byttet det meste av styringsdeler for å feilsøke skikkelig. Holdt meg løpende orientert. De spesial bestillte deler for å utelukke enkelte feil, og endte til slutt opp med å få fikset bilen til tipp topp stand. Betalte 0,5 time i arbeid, og siden bilen tross alt var så gammel og at delene tross alt kostet 1/3 av bilens verdi fikk jeg 20% på deleprisene i tillegg.. Snakk om service :) Så fordi som er så uheldige å ha noe med Citroen å gjøre kan jeg på det varmeste anbefale Autobjørn AS. De hadde nok sikkert gjort en bedre jobb på Passat'n enn Møller gjorde er jeg redd for...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt verkstedarbeid har en lovpålagt 3 måneders garanti. Er så enkelt (i teorien) at hvis noe de har skrudd på ryker innenfor 3 mnd. så skal de fikse det kostnadsfritt. Verkstedene har faktisk egne "tabbeforsikringer" for å håndtere tilfeller hvor slurv etc. har ført til store konsekvenser som f.eks. motorras.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heldigvis innrømte Møller at feilen på bilen min ikke var blitt skikkelig reparert likevel, og jeg fikk igjen alle pengene for den siste "reparasjonen". Når feilen er sporadisk, dvs. at feilen kommer og går, virker det som Møller gjør enkle tester, og hvis det virker akkurat der og da - så "er det i orden". Slik var det i alle fall for meg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.