Hvordan koble ut "nervøs" alarm ?

Anbefalte innlegg

Har en 1994 A80 2,3(NG) avant quattro med fabrikkmontert alarm. Denne lever nå sitt eget liv og lever helst om natta ..... Jeg har tatt strømmen fra hornet slik at den ikke vekker naboene, men ønsker å deaktivere alarmen helt. Er det noen som kan gi meg et godt tips til det ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel en sikring for den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lett etter sikring(er) og (foreløpig) ikke funnet noen. Jeg tenkte at det måtte kanskje være et rele som kunne plukkes bort, og spurte etter dette hos forhandler. Fikk til svar at joda, et rele merket "53" brukes av alarmen, og dette skulle befinne seg over fotbrønnen på venstre side. Jeg åpnet og jeg fant ingen merket "53", men på relebrettet var det ett som tikket i takt med lys og lyd fra alarmen. Dette nappet jeg ut, men til ingen nytte. Alarmen var like aktiv uten dette releet. Fant for øvrig to releer til som tikket ved utløst alarm, ett i det lille rommet på venstre side i bagasjerommet og ett i det lille rommet på høyre side montert på sentrallås-pumpa. Begge disse må nok være tilkoblet, det venstre for at retningslys bak skal virke, og det høyre for at både sentrallås og kupelys skal virke.

Hadde vært fint om det er en sikring et sted som kunne deaktivere alarmen og bare den. Gode tips mottas med takk !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker jeg ikke helt feil er det ikke egen sikring på orginalalarmen. Den går på samme kurs som endel annet.

 

Ofte når den er nervøs så skyldes det defekt sensor i en av døråpningene eller panser/bagasjerom. Jeg ville feilsøkt og sett om jeg greide å lokalisere feilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.