Anbefalte innlegg

Har et snålt problem med temperaturmåleren inni i bilen (vanntemp)

Når jeg har kjørt en stund går viseren oppover , men noen ganger stopper den på vei opp mot 90 og går litt nedover igjen..... men plutselig går den helt opp på 90 for så å plutselig gå ned igjen.... og sånn holder den på mer og mer.... Når jeg stopper bilen når tempmåleren ikke er helt på topp og setter så på tenning går måleren rett opp på 90 igjen....

 

Noen som har en ide om hva problemet kan være ? er det måleren som begynner å ta kvelden , eller kan det være føleren på otoren som fusker ?

Kan man lese ut dette ved å bruke vag-com ?

 

Bilen er en 2002 A6 1,8tq avant

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke et lite Fleksnes slag i dæsjen hjelper ville tro det er giveren som er def. Jeg hadde noe av de samme symptomene på min 3B motor og alt ble bra etter jeg byttet multitempgiveren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig kjent fenomen for de fleste vag mekanikere skulle jeg tro. 99% sikker på at det er giveren på motoren din som kødder. Kan iallfall finne feil på denne med diag apparat hos vag. Vag-com aner jeg ikke noe om da jeg aldri har sett et slikt apparat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske vanlig problem på A4 dette. : mad : Hadde akkurat samme type symptomer som du har på min forrige og da var det tempgiveren som var synderen. Dette kan man lese av, på bosch-verkstedet jeg brukte fant de kodene 4074 (tempføler kjølemiddelsignal uforståelig) og 4071 (tempføler, signal for høyt). 280,- kostet den føleren og tempmåleren har ligget steady på 90 etter det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Jeg har nesten det samme problemet med min. Men jeg har skifta tempføler på radiatoren, vanntemp og termostat.

 

tråd:

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=37383

 

Noen som vet hva dette kan komme av da?

 

Temperaturgiver er kjøpt inn.... blir å bytte over helga da jeg må ha tak i noen slangeklemmer først.... de sa de hadde hørt om problemet før når jeg var hos møller...

 

Tempgiveren sitter ikke ved radiatoren , men den sitter på baksiden av motoren (i alle fall på min A6) og da må det demonteres en slange først så jeg kommer til.... Den som sitter ved radiatoren er nok termobryteren til kjølevifta.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv akkurat det samma problemet, men har dette problemet.. noen andre problemer ellers å by på?

 

F.eks visst lambdaen er gåen da, så vil man derigjen få høyt bensinforbruk osv., på den tenke måten liksom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv akkurat det samma problemet, men har dette problemet.. noen andre problemer ellers å by på?

 

F.eks visst lambdaen er gåen da, så vil man derigjen få høyt bensinforbruk osv., på den tenke måten liksom?

 

Det vet ikke jeg , men jeg syns faktisk at bilen min har brukt mer bensin siden jeg oppdaget problemet.... fyllte i dag og da hadde den brukt i overkant av 1,2 og det syns jeg var litt vel mye... har jo ikke vært så kaldt ennå ????

blir spennede og se om det blir noe forskjell når den er byttet .... man bruker jo mer bensin når bilen er kald .....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan nok sikkert stemme, men om det sånn sett bestemmer litt av bensinforbruket igjen, tror jeg ikke..

 

Kjører jeg pent, så kommer jeg ned i 0,8, og litt tyngre på benet så er det fort opp i 1,2. Så som sagt, tror... ikke dette kan komme av det i tilfelle. Litt logisk sett også. Det er jo en måler trossalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorstyreenheten bruker signalet fra temp giveren til å justere "choke" virkningen på motoren. Derfor den er fire polet ( dobbeltemperaturgiver ). To ledninger til motorstyreenhet og to til instrument.

 

Derfor mulig at det hjelper på forbruket etter skift av føler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor temp giveren sitter på en s4 2,2T?

 

mvh Kenneth

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.