Løpsk turtall og ettertenningsproblemmer

Anbefalte innlegg

Golfen har oppført seg utrolig rart i det siste og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre for å få fiksa'n...

 

Problemmet er at turtallet løper helt løpsk.

Når jeg starter bilen i fri ligger turtallet rundt 1000, hvis jeg gir gass eller begynner å kjøre spretter turtallet opp til ca 3000 hver gang jeg tråkker inn clutchen.

Ved kjøring ligger også turtallet litt høyere en normalt ,f.eks i 2 og 3 gir går bilen i ca 40 uten at jeg trenger å gi gass.

 

Etter å ha kjørt i 10-25 minutter pleier problemmet å "forsvinner" og bilen oppfører seg normalt, men etter 10-30 minutter kjøring kommer problemmet tilbake igjen.

Hvis jeg prøver å skru av tenninga fortsetter motoren allikevel, og det smeller godt i eksosen helt til jeg slipper ut clutchen.....

 

Motor og forgasser er ikke det jeg kan mest om, så alle forslag til løsninger blir satt stor pris på...

 

Motoren er en 1,6l RE motor og forgasseren en pierburg 2e

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et jevnt turtall på 2000 når bilen er varm og går på tomgang, noe som er litt høyt.. Jeg tror det er pga. at autochoken er ødelagt på min pierburg 2e2 gasser. Det er mye som kan gå i stykker på disse gasserne..

 

I tillegg har også jeg alle ettertenningers mor! Bilen går nesten bedre når tenningen er skrudd av.. Hva det kommer av vet jeg ikke, men jeg kan tenke meg at også dette er pga. gassern!

 

Det vanligste rådet i slike tilfeller er vell: kast gasser i søpla og sett på noe annet, weber f.eks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk om du har strøm på dissa kontaktene på venstresida bak på gasseren!

 

 

hvis du ikke har strøm der. så flyr turtallet opp til 3000rpm.. vært borti det samme problemet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset:) skal ut å prøve det snart..

 

Når det gjelder weber forgasseren, passer den rett på?

er det en spesiell type av denne jeg trenger, eller kan jeg ta en fra hvilken som helst bil?

og hvor får jeg enklest tak i en?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk en 32/32 weber fra 2 liter ford. Hadde slik på bilcrossbilen min og den er enkel. Ikke noe elektrofjas. Du må vel bygge et adapter for å få den til å passe da men.... Sjekk gamle sierraer eller taunus på huggeren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått sjekka kontaktene på venstresida.

 

Nr 1 på bilde hadde 11,9V, nr 2 ga ikke no utslag. Skulle det vært utslag på den og?

 

Jeg fant også en løs ledning som den siste pila viser, er det noen som vet hvor denne skulle vært festa?

DSC01(2).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.