#1 Skrevet Oktober 19, 2005 Jeg har en 2003 Audi A3 1.6. På 19.000km begynte oljelampen å blinke. Jeg fyllte på i overkant av 1.5 liter. Nå har bilen gått 23.000km og oljelampen blinker igjen. Jeg synes dette er i overkant forbruk, men får beskejd av møller at det er innenfor fabrikkens toleranse. hva mener dere? Alex 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 19, 2005 Kan ikke svare på A3, men jeg har brukt 1L olje på siste 2000 km... Dette er visst nok normalt for en A6 da.. i og med at den er bygdt for å bruke oljen (etter hva jeg har blitt fortalt). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 19, 2005 "Nye" motorer i vw/audi skal og vil bruke noe olje. Syns du forbruket er ekstremt høyt bør du få verkstedet til å foreta såkalt oljeveiing. Det går ut på å kjøre motoren driftsvarm for så å tappe av den gamle olja. Så blir oljemengden som fylles på veid og antall gram olje notert. Du kjører bilen ca 1000 km og samme prosedyre gjentas. Differansen i oljevekt blir så notert og kan fortelle om forbruket er for høyt eller ikke. Ved for høyt forbruk har iallefall verkstedet der jeg jobber overhalt/byttet motorblokk. Hvis bilen er så ny at det er garanti på den enda, burde dette ikke koste deg noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...