Anbefalte innlegg

Jeg har en 2003 Audi A3 1.6. På 19.000km begynte oljelampen å blinke. Jeg fyllte på i overkant av 1.5 liter. Nå har bilen gått 23.000km og oljelampen blinker igjen.

 

Jeg synes dette er i overkant forbruk, men får beskejd av møller at det er innenfor fabrikkens toleranse.

 

hva mener dere?

 

Alex

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke svare på A3, men jeg har brukt 1L olje på siste 2000 km... Dette er visst nok normalt for en A6 da.. i og med at den er bygdt for å bruke oljen (etter hva jeg har blitt fortalt).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Nye" motorer i vw/audi skal og vil bruke noe olje. Syns du forbruket er ekstremt høyt bør du få verkstedet til å foreta såkalt oljeveiing. Det går ut på å kjøre motoren driftsvarm for så å tappe av den gamle olja. Så blir oljemengden som fylles på veid og antall gram olje notert. Du kjører bilen ca 1000 km og samme prosedyre gjentas. Differansen i oljevekt blir så notert og kan fortelle om forbruket er for høyt eller ikke. Ved for høyt forbruk har iallefall verkstedet der jeg jobber overhalt/byttet motorblokk. Hvis bilen er så ny at det er garanti på den enda, burde dette ikke koste deg noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.