Sette inn motorvarmer på 95 mod A4 1,8T

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på nå at det hadde vært kjekt med motorvarmer på bilen i vinter, men er visst dårlig med det fra før av.. Tenkte å kanskje kjøpe sånn pakke på mekonomen eller noe.. Men spørsmålet er, hvor bankes den inn i blokka?? er det samme prinsipp som på golf2 osv? Lett og komme til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes to to typer....blokk og slange varmer.

Jeg har slangevarmer og den er mye enklere å montere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes to to typer....blokk og slange varmer.

Jeg har slangevarmer og den er mye enklere å montere.

 

 

Ja har hørt dette.. Møller monterte slangevarmer på en passat pappa hadde før, og den brente seg 2 ganger før de satt inn element i blokka.. Så har helst lyst på den som man setter i blokka..

 

 

Ser på et blad fra mekonomen her og de har komplett defa warm up-pakke til 2990.. Da får man med motorvarmer, kupevarmer, batterilader, klokke m/display og kabler å sånn... Høres deeeeilig ut.. :jegtarn:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel nesten bestemt meg for å gå for den pakka..

 

Men hvor sitter den blokk-varmeren? Må se litt på det om det er trangt... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel nesten bestemt meg for å gå for den pakka..

 

Men hvor sitter den blokk-varmeren? Må se litt på det om det er trangt... : rolleyes

 

Skal sjekke litt i ETKA og se om jeg ser hvor den skal inn henn. ;)

 

Edit: Finner ingen ting jeg. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Finner ingen ting jeg. :o

 

 

Ikke jeg heller... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart det ikke er oppført der da? : klø :: gråter : Funderer og montere på min også,tror du den pakken på Mekonomen er bra? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart det ikke er oppført der da? : klø :: gråter : Funderer og montere på min også,tror du den pakken på Mekonomen er bra? ;)

 

 

Gull å ha sånn da.. Hadde noe lignende på gamle polon jeg hadde en vinter.. Bare skjøta på kabel inn i kupeen og satt på en kontakt der.. Var motorvarmer fra før av på den.. Beste bilen jeg noensinne har kjørt på vinteren.. :P

 

Pakka på mekonomen er nok bra ja.. Defa er jo kjent for å være bra.. :)

 

Er det noen som svarer snart ang plassering av den motorvarmeren så blir det nok bestilling.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen som har satt inn det i en AEB motor før? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde slangevarmer på min gamle bil - Passat 1.8T (AEB). Den fungerte fint den, ble installert hos Møller når bilen var ny i 1997, og fungerte fint fortsatt når jeg solgte bilen i 2004.

 

Når jeg kjøpte bilen så var det kun slangevarmer og kontakt i grillen på bilen. Jeg kjøpte meg en oppgraderingspakke på bilxtra med batt lader, kupevarmer og tidsur. Det var helt kurant å installere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde slangevarmer på min gamle bil - Passat 1.8T (AEB). Den fungerte fint den, ble installert hos Møller når bilen var ny i 1997, og fungerte fint fortsatt når jeg solgte bilen i 2004.

 

 

Hmm.. oki.. Ser litt på defa.com her og når jeg finner biltypen min der så er det 2 alternativer og det er slangevarmere begge 2.. Er det mest vanlig nå og sette på slangevarmer da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defa har kun slangevarmer til 1.8t AEB.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defa har kun slangevarmer til 1.8t AEB.

 

 

Hmmm... Er du sikker på det? Da må jeg bestille det i morra da tenker jeg.. Blir vel kanskje et par hakk enklere å installere da... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er slangevarmere i forhold til blokk-varmere? blir motoren like varm? Noe sier meg at blokk-varmere er bedre men har jo ikke hørt om slangevarmere før i går da... :o Er prisen ca lik får slange og blokk-varmere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen funker slangevarmer? :confused:

 

 

Etter det jeg har fått med meg, kutter man slangen som kjølevæska er i og setter den imellom.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha anbefalt ebersprecher eller webasto skulle jeg først ha brukt penger på motor/kupe varmer.. Greit det koster litt mer, men det er jo bare nydelig å ha dersom du bor i nord ihvertfall. Har ikke noen av delene jeg, men har en kompis som har dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det jeg har fått med meg, kutter man slangen som kjølevæska er i og setter den imellom.. ;)

 

Hmm,da har jeg mere trua på å smekke inn "varmekolben" i blokka. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker alltid som at Defa vil at den skal inn på det værst tenkelige stedet, men sånn skal det sikkert være! :P

Merkelig at de ikke har blokkvarmer til din motor, står i såfall på http://www.defa.com (og med varmeren følger det alltid monteringsanvisning, det har ikkenoe med VAG å gjøre..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo sett pakker til en tusenlapp mer eller noe som er ferdig montert... dem gjør ikke det hos Staxrud'n a?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er slangevarmere i forhold til blokk-varmere? blir motoren like varm? Noe sier meg at blokk-varmere er bedre men har jo ikke hørt om slangevarmere før i går da... :o Er prisen ca lik får slange og blokk-varmere?

Begge to varmer jo opp vannet.Så de burde varme like bra begge to.

Jeg har mer en nok varme med min slangevarmer.

 

Er jo montert på 30 min

kutter slangen i to skru på en slangeklemme i vær ende.

skru fast varmeren til bilen med medfølgende brakett.

 

Leveres foresten to stk slangevarmere...hva nå en er forskjell på de

http://www.defa.com/doc/700/759.pdf

http://www.defa.com/doc/700/750.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, og her er 'hovedsiden' for din bil:

http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=AUDI&modell=A4&type=2&lang=3&ndid=

Slangevarmer er jo veeeldig enkelt å montere, og hvis Defa har funnet ut at det er bra nok, ja så er det det!! Var et helvete å få ut proppen i blokka på S4'n, så denne løsningen bør du være glad for! Sett inn hel pakke, for varm bil med varm kupé er helt konge!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svigers er avdelingsleder på DEFA Nesbyen. Jeg skal høre med han hvordan det er med motorvarmer til A4, og hva han anbefaler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svigers er avdelingsleder på DEFA Nesbyen. Jeg skal høre med han hvordan det er med motorvarmer til A4, og hva han anbefaler.

 

Det hadde vært helt ypperlig om du hadde gjort.. Helst litt kjapt for jeg bestiller antageligvis varmeren i morra... ;)

 

 

Ringte mekonomen i dag og de fant bare slangevarmere de også.. Men de skulle undersøke litt, så ringer jeg dem i morra og bestiller.. Jeg SKAL ha warm up iallefall.. :) Og om det er slangevarmer så er jo det enkelt å sette inn da.. Har sett en del på det på defa.com og ser da greit ut.. Ser for meg et helvette om jeg skal sette inn element i blokka.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han måtte selvfølgelig i et møte i kveld, men jeg skal ligge på post når han kommer hjem igjen. Bare det ikke blir for seint. Slangevarmer er helt klart enklest å montere, men jeg har hørt det er mange som har hatt problemer med at elemenetet brenner seg. Blokkvarmer mener jeg er det beste, men noe mer jobb å sette inn. På min B4 som jeg hadde før, var det rimelig trangt. Pluggen satt rett over starteren, men jeg fikk låne et spesialverktøy fra DEFA og da gikk det greit. Jeg mener at det finnes elementer som bare skrus rett på blokka, ved kjølekanalene, men det levers sikkert ikke til A4......Har også hørt at det kan slite litt på motoren med blokkvarmer. Hvis den står i veldig lenge så kan oljefilmen i syllinderene "dampe" bort. Men dette tror jeg er litt overdrevet. I såfall skal den stå i lenge om gangen over lengre tid, tror jeg. Blokkvarmer anbefales, hvis det er å få tak i, men slangevarmer er enklest. Velger du en DEFA Warm Up pakke, blir du ikke skuffet. Kan ikke få roset de jeg har hatt nokk. Ingenting som å sette seg i en varm og isfri bil i nesten -30 garder, mens andre snurrer og snurrer og skarper is til de er blå:):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.