Sette inn motorvarmer på 95 mod A4 1,8T

Anbefalte innlegg

Han måtte selvfølgelig i et møte i kveld, men jeg skal ligge på post når han kommer hjem igjen. Bare det ikke blir for seint. Slangevarmer er helt klart enklest å montere, men jeg har hørt det er mange som har hatt problemer med at elemenetet brenner seg. Blokkvarmer mener jeg er det beste, men noe mer jobb å sette inn. På min B4 som jeg hadde før, var det rimelig trangt. Pluggen satt rett over starteren, men jeg fikk låne et spesialverktøy fra DEFA og da gikk det greit. Jeg mener at det finnes elementer som bare skrus rett på blokka, ved kjølekanalene, men det levers sikkert ikke til A4......Har også hørt at det kan slite litt på motoren med blokkvarmer. Hvis den står i veldig lenge så kan oljefilmen i syllinderene "dampe" bort. Men dette tror jeg er litt overdrevet. I såfall skal den stå i lenge om gangen over lengre tid, tror jeg. Blokkvarmer anbefales, hvis det er å få tak i, men slangevarmer er enklest. Velger du en DEFA Warm Up pakke, blir du ikke skuffet. Kan ikke få roset de jeg har hatt nokk. Ingenting som å sette seg i en varm og isfri bil i nesten -30 garder, mens andre snurrer og snurrer og skarper is til de er blå:):)

 

Tusen takk for hjelp! :tilber:

 

Vet åssen det er med varmer å sånn.. Hadde motorvarmer i gamle poloen jeg hadde.. Skjøta bare på en gummikabel som jeg trekte inn i kupeen med en vifte på.. Tidsur på utekontakta som starta varmeren en time før jeg dro.. : rock : Ingen tvil om hva jeg skal ha.. Men må få montert det snart.. begynner å bli litt kjølig.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal montere motorvarmer på min i neste uke. I blokka, selvfølgelig! Skjønner ikke helt vitsen med å varme opp vannet som ikke er i blokka, med denne slangevarmeren dere prater om. Er det sirkulering på vannet når bilen er avstengt ? Kolbe og ledningssett ca. 1000,-kr. + arbeid ca. 700,-kr. Da legger jeg opp ledningene å kontakten selv. Den kolben fikler man ikke med selv, om man ikke er mekaniker. I siste Audi Magasinet, er det tilbud på DEFA-pakker, ferdig montert. Bare for motorvarmer er prisen ferdig montert på 2690,- kr. Motorvarmer og kupèvarmer 3695,- kr. Hele dritten 6990,- kr. Greit med kupè-varmer, batterilader, tidsur, osv., men jeg har garasje, så kun motorvarmer funker greit nok for meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prata med mekonomen i dag og de får visst bare tak i slangevarmeren.. Har hørt en del som har brent varmeren både en, to og tre ganger og er litt usikker på om jeg vil ha det.. Blir i såfall til nød.. :o

 

MEN de på mekonomen sa at varmeren måtte bestilles separat og at den IKKE var med i pakka på 2990 kr.. Varmeren kosta 1200 kr ca.. Blir ikke det i dyreste laget med 4200 kr da??

 

Noen billigere??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Køster å værra kar, vettø!! ;)

Men fra spøk til alvor; Anbefaler Defa slangevarmer på disse motorene, er det en grunn til det. Alublokk og kanskje dårlige erfaringer med utette frostplugghull kan være én grunn. Fikk selv min pakke gjennom 'kjente' for 1500 pluss blokkvarmer (650,- det var noen år siden) så dette burde kanskje vært en sak for gruppekjøpgutta? Evt. noen som har noen kontakter hos DEFA?? Er ikke sikkert du sparer inn disse kronene, men jeg må nå si at når en vel har dratt kortet, er det verdt hver krone når bilen er varm og isfri, i hvertfall i forhold til prisen hvis en sammenligner med én fyll og to DVD'er eller deromkring.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Køster å værra kar, vettø!! ;)

Men fra spøk til alvor; Anbefaler Defa slangevarmer på disse motorene, er det en grunn til det. Alublokk og kanskje dårlige erfaringer med utette frostplugghull kan være én grunn. Fikk selv min pakke gjennom 'kjente' for 1500 pluss blokkvarmer (650,- det var noen år siden) så dette burde kanskje vært en sak for gruppekjøpgutta? Evt. noen som har noen kontakter hos DEFA?? Er ikke sikkert du sparer inn disse kronene, men jeg må nå si at når en vel har dratt kortet, er det verdt hver krone når bilen er varm og isfri, i hvertfall i forhold til prisen hvis en sammenligner med én fyll og to DVD'er eller deromkring.. ;)

 

 

Hehe.. ja det meste koster pæng.. :P Får se om jeg finner noe billigere et sted kanskje.. Mulig slangevarmeren er best på de motorene siden de ikke har blokkvarmere til den modellen.. Er nok sikkert ikke noe jeg kommer til å angre på uansett hvor "varmt" kortet blir.. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan du jo legge kortet i bilen ei stund etterpå, så er det iallefall varmt i bilen til du får montert settet. He he..... : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan du jo legge kortet i bilen ei stund etterpå, så er det iallefall varmt i bilen til du får montert settet. He he..... : haha :

 

 

:nana:

 

Har muligens fått tak i et billigere et nå da.. Så da ser det ut som det går i boks uten å bruke opp månedens bilbudsjett.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke alublokk på AEB motorene. Ta kontakt med Hellanor. De selger defa varmere o.l. Slange varmer er like godt som blokk varmer, og ja den varmer hele motoren pga at vannet egensirkulerer av temperaturforskjellene i motoren. Slår seg av på 60-70 grader. Varmer og ledning mener jeg kostet ca 1500,- der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke alublokk på AEB motorene. Ta kontakt med Hellanor. De selger defa varmere o.l. Slange varmer er like godt som blokk varmer, og ja den varmer hele motoren pga at vannet egensirkulerer av temperaturforskjellene i motoren. Slår seg av på 60-70 grader. Varmer og ledning mener jeg kostet ca 1500,- der.

 

Godt å høre det kan fungere.. :) Har undersøkt litt priser nå, og ender muligens opp på ca 3000 kr med alt for defa warm up-pakka.. Slangevarmeren får jeg for rundt 1000-lappen på mekonomen her med 15% rabatt..

 

Fant ikke noe på den online katalogen til hellanor, må kanskje ringe å høre på pris...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke alublokk på AEB motorene. Ta kontakt med Hellanor. De selger defa varmere o.l. Slange varmer er like godt som blokk varmer, og ja den varmer hele motoren pga at vannet egensirkulerer av temperaturforskjellene i motoren. Slår seg av på 60-70 grader. Varmer og ledning mener jeg kostet ca 1500,- der.

 

Vil ikke vannet stoppe ved termostaten? Hvis ikke vannet får riktig temperatur så vil den jo ikke åpne seg, og vannet vil ikke sirkulre helt rundt. Er ikke sikkert dette er tilfellet, men kom plutselig til å tenke på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke vannet stoppe ved termostaten? Hvis ikke vannet får riktig temperatur så vil den jo ikke åpne seg, og vannet vil ikke sirkulre helt rundt. Er ikke sikkert dette er tilfellet, men kom plutselig til å tenke på det.

 

Slangevarmeren varmer vel opp vannet som er i motoren.. Åpner termostaten vil den også varme opp vannet som er i radiatoren, men siden vannet må være rundt 90 grader da, så skjer vel ikke det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo kanaler i motoren vannet går i når termostaten ikke er åpen. Har ikke mye glede av å varme opp radiatoren da... : rolleyes Og for en strømregning du ville fått.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg ordna med warmup-pakke og slangevarmer bestiller jeg i morra tenker jeg.. : rock :

 

I dag hadde omtrent bilen fryst igjen og det var -10 grader når jeg dro litt over kl 6.. : eek : I natt har jeg garasje da.. :) Om alt går i orden og jeg får tinga før helga er det ikke tvil om hva jeg skal på lørdag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JOho! Da er alt klart til montering.. :) Da gjenstår det bare å se hvor mange slangevarmere som blir brent da.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du skal montere slangevarmer, så må du huske at det ikke må være luftlomme i slangen. Det er derfor elementet brenner seg. Monter den der slangen alltid er full med vann, og helst inn i mot metall, for å få maks utnyttelse av varmen. Fikk opplyst dette av svigers.

 

Lykke til og kos deg med varm bil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du skal montere slangevarmer, så må du huske at det ikke må være luftlomme i slangen. Det er derfor elementet brenner seg. Monter den der slangen altid er full med vann, og helst inn i mot metall, for å få maks utnyttelse av varmen. Fikk opplyst dette av svigers.

 

Lykke til og kos deg med varm bil:)

 

 

Har montert den akkurat i følge bruksanvisningen som var med, så får da håpe det er riktig.. :) Satt den inn i dag og skal koble resten i morra.. Kobler ikke på motorvarmeren før jeg er sikker på at det ikke er noe luft i systemet.. Er jo ikke akkurat kaldt her nå.. Koblet opp den warm up pakka midlertidig inne her og skal bli deilig å få det ut i bilen.. : rock : Mange muligheter å greier.. Verdt hver eneste krone hittil iallefall! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er settet montert! :D Fungerer helt ypperlig.. Har ikke koblet til motorvarmeren enda med får vel prøve den i morra å se om den fungerer.. Regner med at det ikke er igjen noe luft i systemet nå..

 

Lurer litt på hvor jeg skal sette den pluggen foran da.. Har stripsa den fast til intercooler-røret som går inn på intercooleren.. Tror den blir sittende der, så får jeg bare legge den litt mere gjemt til sommeren.. Skal jo ikke ha et svært hull midt i fangeren med en svart plugg på da.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er motorvarmeren testet og den fungerer! : smil :

 

Er det for at det koker inni der at det rister litt i slangene ut ifra varmeren eller? Slangene ble iallefall varme og det er jo bra! :)

 

Nå gleder jeg meg til å stikke å kjøpe pizza etterpå! :D: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme opplegget på Hondaen jeg også, savner det egentlig litt. Hadde jeg brukt bilen på jobb hadde jeg definitivt invistert i det, menneh den enorme ovnen som må sitte i kupeen irriterer meg litt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme opplegget på Hondaen jeg også, savner det egentlig litt. Hadde jeg brukt bilen på jobb hadde jeg definitivt invistert i det, menneh den enorme ovnen som må sitte i kupeen irriterer meg litt :P

 

 

Hehe.. Bruker jo bilen hver morgen kl halv 7.. Så da er det greit å komme til isfri og varm bil.. Ovnen er da ikke såååå stor, men legger da godt merke til den da.. ;) Så lenge den gjør nytte av seg så ser jeg ikke problemet akkurat.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slipper ovn i kupeen med Webasto da..!! Og er uavhengig av tilgang på strøm :) Verdt hver eneste krone!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slipper ovn i kupeen med Webasto da..!! Og er uavhengig av tilgang på strøm :) Verdt hver eneste krone!!

Koster vel flesk og ettermontere..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ca. 11.000 ja.. Men å slippe ovn i kupeen og være uavhengig av strøm når man ikke har tilgang på strøm, verken hjemme, på jobben eller på hytta.. Hadde ikke så mange alternativer for å si det sånn ;)

 

Billigere å ettermontere på diesel, trenger bare forvarmer da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.