Anbefalte innlegg

Har en golf 2 gti 16v med 3 mdr. gamle skiver klosser calippere bake. og når jeg rygger og bremser litt uler det noe jævli i ene bremsa bak. rister nesten i hele bilen og jeg må kjøre vekk i full fart for at ingen skal se at det er jeg som lager lyden (meget flau lyd)

 

men, noen som vet hva dette kan være grunnen til? ingen av bremsene henger noe serlig når jeg snurrer på hjulet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smurte du baksiden og anleggsflatene på klossa da du monterte dem?

 

Du bør evt ha på et tynt lag kobberfett/bremsepasta da det oppstår en liten vibrasjon mellom klosser og sadler. Vibrasjonen skaper en slik pipe/ulelyd. Kobberfettet/bremsepastaen demper denne vibrasjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smurte du baksiden og anleggsflatene på klossa da du monterte dem?

 

Du bør evt ha på et tynt lag kobberfett/bremsepasta da det oppstår en liten vibrasjon mellom klosser og sadler. Vibrasjonen skaper en slik pipe/ulelyd. Kobberfettet/bremsepastaen demper denne vibrasjonen.

 

det gjor jeg nok ikke nei : flau :

Mener du at jeg skal ta på pasta på kossene på begge sider den mot skiva og den mot stempel? og ikke noe på skiva i seg selv. la merke til at det ikke var plastikk på den ene klossen, har dette noen betydning. da mener jeg siden mot stempel/sadel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres lite sannsynlig ut at kopperpasta skal klare å fjærne lyden du beskriver.

Det finnes nok ikke noe annet alternativ enn å gjøre en sjekkjobb.

Jekk bilen opp og sveiv hjulet rundt. Synes det høres ut som bremsene henger eventuelt at det er noe galt med caliper.

 

Mr Lurel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det gjor jeg nok ikke nei : flau :

Mener du at jeg skal ta på pasta på kossene på begge sider den mot skiva og den mot stempel? og ikke noe på skiva i seg selv. la merke til at det ikke var plastikk på den ene klossen, har dette noen betydning. da mener jeg siden mot stempel/sadel

 

 

Ha for all del ikke noe smøring på klossens flate som går mot skiven.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ....... IKKE på belegget mot skiva.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk urdnet problemet!

 

var bare litt slakk i hjullager bak. Fikk strammet de og nå fungerer det som bare det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.