#51 Skrevet August 16, 2006 Noen som har byttet en slik på Golf 4? har en 98 mod. post gjerne bilder av hvor den sitter.. bør jeg bytte til TT225hk ventilen når jeg først skal bytte? har 196hk chip på bilen. tips og trix mottas med takk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet August 16, 2006 Noen som har byttet en slik på Golf 4? har en 98 mod. post gjerne bilder av hvor den sitter.. bør jeg bytte til TT225hk ventilen når jeg først skal bytte? har 196hk chip på bilen. tips og trix mottas med takk.. Jeg byttet til tt225 ventilen på min, enten virket den ikke eller så ville ikke bilen min ha den, for da jeg satt i den ladet bilen min 0.3. monterte ny orginal så ble alle min problemer borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet August 16, 2006 Jeg byttet til tt225 ventilen på min, enten virket den ikke eller så ville ikke bilen min ha den, for da jeg satt i den ladet bilen min 0.3. monterte ny orginal så ble alle min problemer borte. hmm.. merkeli.. kansje best å kjøpe en orginal da: klø : mye styr å skifte? er ikke helt inne i det der:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet August 16, 2006 Jeg byttet til tt225 ventilen på min, enten virket den ikke eller så ville ikke bilen min ha den, for da jeg satt i den ladet bilen min 0.3. monterte ny orginal så ble alle min problemer borte. Da fikk du en gåen en,jeg kjøpte N75J for en tund siden.Monterte den og alt funket fint,neste tur hadde jeg bare 0.3-0.4bar i ladetrykk.Fikk den byttet hos Audi og fikk en ny,nå lader jeg 1.3-1.4bar som før men med bedre drag enn med org ventilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet August 16, 2006 Da fikk du en gåen en,jeg kjøpte N75J for en tund siden.Monterte den og alt funket fint,neste tur hadde jeg bare 0.3-0.4bar i ladetrykk.Fikk den byttet hos Audi og fikk en ny,nå lader jeg 1.3-1.4bar som før men med bedre drag enn med org ventilen Ok, jeg fikk gjevnt drag med ny orginal ventil jeg også, så lenge det varer da. så også på en side her at det finnes en "racing" versjon av denne ventilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet August 16, 2006 Noen som har byttet en slik på Golf 4? har en 98 mod. post gjerne bilder av hvor den sitter.. bør jeg bytte til TT225hk ventilen når jeg først skal bytte? har 196hk chip på bilen. tips og trix mottas med takk.. Litt usikker på om du mener N75 eller taktventil her, siden det er taktventil som er nevt i topic Uansett så har det nok ingenting for seg og bruke noe annet en orginal taktventil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet August 16, 2006 Ok, jeg fikk gjevnt drag med ny orginal ventil jeg også, så lenge det varer da. så også på en side her at det finnes en "racing" versjon av denne ventilen. Ja,men denne gir mer ladetrykk.Den er litt skummel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet August 16, 2006 Litt usikker på om du mener N75 eller taktventil her, siden det er taktventil som er nevt i topic Uansett så har det nok ingenting for seg og bruke noe annet en orginal taktventil aha.. trodde det var det samme.. mener den ventilen som styrer turbotrykket, er vel den som blir kalla n75? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet August 16, 2006 aha.. trodde det var det samme.. mener den ventilen som styrer turbotrykket, er vel den som blir kalla n75? Stemmer. Taktventilen er en del av drivstoffsystemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet August 22, 2006 Men hvordan var det med slike ventiler på TDI motorer som en annen spurte om her? Min går i nødmodus og drar generelt veldig dårlig, bør jeg bytte magnetventil? Og i så tilfelle, hvilken modell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet April 25, 2007 tenkte jeg sku prøve denne: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AUDI-TT-VW-1-8T-GENUINE-TURBO-BOOST-N75-H-RACE-VALVE_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ019QQitemZ8074539420QQrdZ1QQsspagenameZWD1V 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet April 25, 2007 jeg kan ikke si jeg merket no spesiell stor forskjell nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet April 25, 2007 Har da skiftet ventil på min, men hjalp det.....NEI Prøver med en justerbar istedet tror jeg...ellers blir det en runde hos TS e.l for chipping på nytt. En ting til, kan det ha noen betydning at min bil sannsynligvis ble chippet med originalturboen, men nå har k04 turbo? Noen som veit sikkert? nå er jeg langt i fra noe ekspert, men jeg vurderte å bytte til større turbo hos meg og da ble jeg fortalt at jeg da måtte få bilen mappet på nytt, så det kan jo være problemet hos deg, nmoen andre som kan bekrefte/avbekrefte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet April 25, 2007 Har fått bekreftet mistanken av Kai Roger hos KRB + TS Racing. Motorstyringen må tilpasses på nytt ved endring av turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Juni 12, 2007 Undskyld for at jeg trekker frem denne diskuskjonen igjen, men hvordan ville reakskjonen av og bytte denne ventilen være på en delvis orginal motor (ikke chippet) AEB. Ville det ha noen possitiv invirkning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Juni 12, 2007 jeg monterte J ventilen på min 1,8T som er chippet, merker ingen forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...