Anbefalte innlegg

Noen som har byttet en slik på Golf 4? har en 98 mod. post gjerne bilder av hvor den sitter.. bør jeg bytte til TT225hk ventilen når jeg først skal bytte? har 196hk chip på bilen. tips og trix mottas med takk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har byttet en slik på Golf 4? har en 98 mod. post gjerne bilder av hvor den sitter.. bør jeg bytte til TT225hk ventilen når jeg først skal bytte? har 196hk chip på bilen. tips og trix mottas med takk..

Jeg byttet til tt225 ventilen på min, enten virket den ikke eller så ville ikke bilen min ha den, for da jeg satt i den ladet bilen min 0.3. monterte ny orginal så ble alle min problemer borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet til tt225 ventilen på min, enten virket den ikke eller så ville ikke bilen min ha den, for da jeg satt i den ladet bilen min 0.3. monterte ny orginal så ble alle min problemer borte.

 

hmm.. merkeli.. kansje best å kjøpe en orginal da: klø : mye styr å skifte? er ikke helt inne i det der:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet til tt225 ventilen på min, enten virket den ikke eller så ville ikke bilen min ha den, for da jeg satt i den ladet bilen min 0.3. monterte ny orginal så ble alle min problemer borte.

 

Da fikk du en gåen en,jeg kjøpte N75J for en tund siden.Monterte den og alt funket fint,neste tur hadde jeg bare 0.3-0.4bar i ladetrykk.Fikk den byttet hos Audi og fikk en ny,nå lader jeg 1.3-1.4bar som før men med bedre drag enn med org ventilen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk du en gåen en,jeg kjøpte N75J for en tund siden.Monterte den og alt funket fint,neste tur hadde jeg bare 0.3-0.4bar i ladetrykk.Fikk den byttet hos Audi og fikk en ny,nå lader jeg 1.3-1.4bar som før men med bedre drag enn med org ventilen ;)

Ok, jeg fikk gjevnt drag med ny orginal ventil jeg også, så lenge det varer da. så også på en side her at det finnes en "racing" versjon av denne ventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har byttet en slik på Golf 4? har en 98 mod. post gjerne bilder av hvor den sitter.. bør jeg bytte til TT225hk ventilen når jeg først skal bytte? har 196hk chip på bilen. tips og trix mottas med takk..

Litt usikker på om du mener N75 eller taktventil her, siden det er taktventil som er nevt i topic :P

 

Uansett så har det nok ingenting for seg og bruke noe annet en orginal taktventil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, jeg fikk gjevnt drag med ny orginal ventil jeg også, så lenge det varer da. så også på en side her at det finnes en "racing" versjon av denne ventilen.

 

Ja,men denne gir mer ladetrykk.Den er litt skummel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt usikker på om du mener N75 eller taktventil her, siden det er taktventil som er nevt i topic :P

 

Uansett så har det nok ingenting for seg og bruke noe annet en orginal taktventil :)

 

 

aha.. trodde det var det samme.. mener den ventilen som styrer turbotrykket, er vel den som blir kalla n75?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha.. trodde det var det samme.. mener den ventilen som styrer turbotrykket, er vel den som blir kalla n75?

Stemmer. Taktventilen er en del av drivstoffsystemet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan var det med slike ventiler på TDI motorer som en annen spurte om her? Min går i nødmodus og drar generelt veldig dårlig, bør jeg bytte magnetventil? Og i så tilfelle, hvilken modell? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan ikke si jeg merket no spesiell stor forskjell nei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da skiftet ventil på min, men hjalp det.....NEI : bh : Prøver med en justerbar istedet tror jeg...ellers blir det en runde hos TS e.l for chipping på nytt.

 

En ting til, kan det ha noen betydning at min bil sannsynligvis ble chippet med originalturboen, men nå har k04 turbo? Noen som veit sikkert?

 

nå er jeg langt i fra noe ekspert, men jeg vurderte å bytte til større turbo hos meg og da ble jeg fortalt at jeg da måtte få bilen mappet på nytt, så det kan jo være problemet hos deg, nmoen andre som kan bekrefte/avbekrefte :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått bekreftet mistanken av Kai Roger hos KRB + TS Racing. Motorstyringen må tilpasses på nytt ved endring av turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Undskyld for at jeg trekker frem denne diskuskjonen igjen, men hvordan ville reakskjonen av og bytte denne ventilen være på en delvis orginal motor (ikke chippet) AEB.

Ville det ha noen possitiv invirkning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg monterte J ventilen på min 1,8T som er chippet, merker ingen forskjell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.