Deling av lykt på C4, mulig?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det går an å dele lyktene på 100'n uten å ødelegge? Alltså ta av glasset.

Det ene lykta er mye blankere enn den andre å det irriterer meg, tror den er nyere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fullt mulig :D

:P Skjønte egentlig det men hvordan? er de limt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glasset er festet med klips. Se bilde. Det er en A6, men det er vel samme opplegget på en 100.

Det er klips på sidene og undersiden også, men det ser du når du plukker ut lykta.

A6 lykt.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikkje noke lim eller noke på glasset?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glasset er festet med klips. Se bilde. Det er en A6, men det er vel samme opplegget på en 100.

Det er klips på sidene og undersiden også, men det ser du når du plukker ut lykta.

Genialt, får se om jeg får gjort det en dag, hvordan er lykta festet da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt, får se om jeg får gjort det en dag, hvordan er lykta festet da?

 

Lykta er festet med to skruer på toppen, og to skruer i bunnen. En av de to nederste skruene holder "lista" under lykta på plass. Når du skrur ut skruen, er det bare å dra ut lista, for så å skru ut den andre skruen.

Det er piece of cake, bare åpne panseret å ta en kikk så ser du det fort! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også legge til et lite tips når du kommer så langt som til å ta av klipsene som holder glasset fast i lykta.

Vipp disse ut slik at de løsner fra lykta, ikke glasset. Dvs, de skal skli av plasten; ikke glasset hvis du skjønner. Omvendt så har glasset lett for å gå istykker (been there done that).

 

Her har du en link til en tysk side hvor hele prosessen er forklart. Du kan jo evt. kjøre denne gjennom et eller annet oversettings-verktøy.

http://www.meckisfaq.de/viewtopic.php?t=261

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykta er festet med to skruer på toppen, og to skruer i bunnen. En av de to nederste skruene holder "lista" under lykta på plass. Når du skrur ut skruen, er det bare å dra ut lista, for så å skru ut den andre skruen.

Det er piece of cake, bare åpne panseret å ta en kikk så ser du det fort! ;)

Er vel strengt tatt 3 skruer i bunnen. En som holder fast den lista, og to som holder lykta. I tillegg så er det greit å løsne blinkelyset før hovedlykta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel strengt tatt 3 skruer i bunnen. En som holder fast den lista, og to som holder lykta. I tillegg så er det greit å løsne blinkelyset før hovedlykta.

 

stemmer det.. :jegerdum:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei så kjekt da!

 

Har også ei lykt på min som er litt mørkere enn den andre. Små irritasjonsmomenter som fyller hverdagen.. Skal ta en titt på dette jeg også nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NB! Chromebelegget (eller kanskje pådampet alu? hva vet jeg..) er veeeldig tynt, den minste pussing/polering selv med 'reflektorpapir' lager hull.. Er det bare litt støv/skitt på den, kan du ta løs reflektoren og bare skylle den i mildt zalovann, og tørke den med en føhner. Alt annet gir riper/hull i belegget.. BTDT. Noe skikkelig skit, m.a.o.

Får man kun reflektorene som resevedel, forresten??

Jeg har linselykter, men regner med at det er samme 'kvalitet' på de store H4-lampene på 100'n.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.