Corrado G60 med høyt oljeforbruk

Anbefalte innlegg

Det du gjør. Du kopler vekk strømmen til coilen (to ledninger) for bilen skal ikke tenne, du skal sjekke kompresjonen, og ikke om bilen starter, sant?

 

Så setter du kompmåleren i plugghullet, tråkker gassen i bånn og vrir på nøkkelen i ca 5 sek. Motoren fyrer ikke, og skal heller ikke gjøre det. Da får du avlest kompresjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du gjør. Du kopler vekk strømmen til coilen (to ledninger) for bilen skal ikke tenne, du skal sjekke kompresjonen, og ikke om bilen starter, sant?

 

Så setter du kompmåleren i plugghullet, tråkker gassen i bånn og vrir på nøkkelen i ca 5 sek. Motoren fyrer ikke, og skal heller ikke gjøre det. Da får du avlest kompresjonen.

 

huff... : dum : visste jeg ikke skulle ha på motoren, tenkte bare ikke før jeg sprute.. :o

men takk for svarene, da skal jeg få sjekke dette imorra håper jeg :>

håper kompresjonen er bra...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers er det bare to viktige ting egentlig;

 

1. At du har kompresjon, og litt mer en bare liiitt.

 

2. At den er lik på alle fire sylindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du gjør. Du kopler vekk strømmen til coilen (to ledninger) for bilen skal ikke tenne, du skal sjekke kompresjonen, og ikke om bilen starter, sant?

 

Så setter du kompmåleren i plugghullet, tråkker gassen i bånn og vrir på nøkkelen i ca 5 sek. Motoren fyrer ikke, og skal heller ikke gjøre det. Da får du avlest kompresjonen.

 

Ikke noe fare for at bilen skal starte uten pluggene i ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.