#26 Skrevet Oktober 28, 2005 Det du gjør. Du kopler vekk strømmen til coilen (to ledninger) for bilen skal ikke tenne, du skal sjekke kompresjonen, og ikke om bilen starter, sant? Så setter du kompmåleren i plugghullet, tråkker gassen i bånn og vrir på nøkkelen i ca 5 sek. Motoren fyrer ikke, og skal heller ikke gjøre det. Da får du avlest kompresjonen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Oktober 28, 2005 Det du gjør. Du kopler vekk strømmen til coilen (to ledninger) for bilen skal ikke tenne, du skal sjekke kompresjonen, og ikke om bilen starter, sant? Så setter du kompmåleren i plugghullet, tråkker gassen i bånn og vrir på nøkkelen i ca 5 sek. Motoren fyrer ikke, og skal heller ikke gjøre det. Da får du avlest kompresjonen. huff... visste jeg ikke skulle ha på motoren, tenkte bare ikke før jeg sprute.. men takk for svarene, da skal jeg få sjekke dette imorra håper jeg :> håper kompresjonen er bra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Oktober 28, 2005 Ellers er det bare to viktige ting egentlig; 1. At du har kompresjon, og litt mer en bare liiitt. 2. At den er lik på alle fire sylindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Oktober 29, 2005 Det du gjør. Du kopler vekk strømmen til coilen (to ledninger) for bilen skal ikke tenne, du skal sjekke kompresjonen, og ikke om bilen starter, sant? Så setter du kompmåleren i plugghullet, tråkker gassen i bånn og vrir på nøkkelen i ca 5 sek. Motoren fyrer ikke, og skal heller ikke gjøre det. Da får du avlest kompresjonen. Ikke noe fare for at bilen skal starte uten pluggene i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...