el.problemer på -92 audi 80

Anbefalte innlegg

bensinålen funkar av og til, takluka funka en gang for et år siden, når går sikringen på høyre nærlys, høyre fjærnlys, høyre park og høyre baklys.

 

noen tips???

 

og en annen ting; Hvor er ryggelysbryteren plassert på denne bilen.

det er en 2.0e 115hk. manuell-kasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinnåla: Kan være dårlig kontakt bak på printen i instrumentpanelet, tror det er den vanligste årsaken. Ellers har du jo brudd i ledningsnett eller defekt giver i tanken. Giveren i tanken kan jo måles med et ohm-meter.

Takluka har vel så vidt jeg vet en egen liten sikring inni et grått sikringshus rundt sikringsplata under dashbordet en plass, den kan jo sjekkes. Bryteren kan være ødelagt.

Og hvis sikringen til lysene ryker (med det samme du skrur på lysene?) må det jo ligge noen ledninger i klem mot jord en plass. Er bare å begynne å sjekke. Det har ikke vært skrudd på noe i nærheten av ledningsnett til lysene i det siste?

Rygggelysbryteren sitter oppå girkassa. Du ser den om du tar ut batteriet og kikker ned gjennom luka i bunnen av batterikassa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men lysene på høyre side varer ei lita stund...d.v.s 10-20min. så går sikringen.

prøvde å legge ledning mellom høyre og venstre langlys, slik at strømmen til begge lysene gikk gjennom to sikringer men d hjalp ikke, da gikk begge sikringene. samme med nærlysene. parklyser går med en gang jeg sette sikring i...

huff d e slitsomt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ledningen som ligger "i klem" i hengsla på bakluka. Har hatt 2 stk Audi 80 92-modeller som dette har vært et problem på. Skiltlys, parklys og tåkabaklys ryker i tide og utide. Det er stor vandring på bakluka når denne åpnes noe som igjen medfører at det veldig fort oppstår gnisninger i ledningsnettet i bakluka. Nettet koster ca kr 1 500 hos Møller. Kjøpte dette nytt til første 80n jeg hadde, reparerte det eksisterende på den 80n jeg har nå. Funker som fy!!

 

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.