Skifte av kupèfilter/pollenfilter på Audi A3? Please help.

Anbefalte innlegg

En kamerat har fått en liten sjarmerende lukt i sin A3 (første utgave), dette er mest sannsynlig nevnte filter. Hvor kommer man til for å skifte det?

 

Jeg tipper hanskerom, men håper noe kan si sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pollenfilteret på A3 8L ligger under dekselet ved frontruta/vindusviskerne på passasjersiden! Åpner dekselet utenifra. Åpner panseret, fjerner den gummipaknings-lista som går på tvers mot ruta, og vipper opp dekselet på passasjersida. Der skal Du kunne komme til pollenfilteret. Det er festet med to "klips" i forkant! Dersom du ikkje får dette til, så må du skru av viskerarmene og ta opp hele det store dekselet som går langs nedre del av frontruta.

Litt tungvint forklart kanskje....

 

Er nok dette filteret som er blitt vått som lager lukta. Er ein vanlig feil på audi at dette dekselet løsner fra sporet mot frontruta. Dermed renner det vann i pollenfilteret! Dette kommer så inn i kupeen på passasjersida!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ein vanlig feil på audi at dette dekselet løsner fra sporet mot frontruta. Dermed renner det vann i pollenfilteret! Dette kommer så inn i kupeen på passasjersida!

 

Dette skjedde på min. Oversvømmelse!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skjedde på min. Oversvømmelse!

 

Hørtes veldig kjent ut det der ja....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skrive under på dette!

 

Det kom en del vann inn i bilen når jeg vasket min A3, men heldigvis oppdaget jeg dette rimelig raskt. Jeg fikk heldigvis ikke sjenerende lukt i min bil, muligens fordi det var såpevann? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.