passer 185.55.14 på 8*14 felg?

Anbefalte innlegg

har 195.45.14 på felgene nå å det er ikke så ille med strekk nå egentlig

denne.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 195.45.14 på felgene nå å det er ikke så ille med strekk nå egentlig

NEI!

Kan ikke ha smalere enn 195 på 8" felg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rent teknisk kan du vel og ha 175/50 feks, men som Frode har nevnt før har det skjedd endel ulykker med at dekket har løsnet fra felgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rent teknisk kan du vel og ha 175/50 feks, men som Frode har nevnt før har det skjedd endel ulykker med at dekket har løsnet fra felgen.
det skal sitte vinterdekk på felgene ,vinter dekk skrår vel ikke så mye som sommer dekk og det kommer ikke il og være noen høye hastigheter med disse dekkene på..kan kansje prøve med et hjul for og se

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende det blir småkøddent å få luft i dem. Sleit med å få luft i 18545-14 Yokohama (som er store for størrelsen sin) på 8X14. De måtte sjokkfylles.

En bekjent kjører med 165-13 på 7X13 og det går (men er langt fra lovlig).

Du må huske på at dimensjoner som 195/45-14 og 185/50-14 er dimensjoner som er laget for å sitte trangt på brede felger. Det er ikke vinterdekkene du snakker om.

I bunn og grunn tror jeg ikke dette blir det helt store å kjøre på, men det får du finne ut selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vinter dekk skrår vel ikke så mye som sommer dekk

Det har da ingenting med typen mønster på dekket å gjøre! Det har utelukkende med bredden på dekket i forhold til bredden på feøgen å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NEI!

Kan ikke ha smalere enn 195 på 8" felg

Mulig i teorien, men i praksis tipper jeg 185/55 går på 8x14. Dette fordi man har mye mer dekkside å strekke ut på felgen enn med 45 profil.

Mange Poloer og Golfer i Tyskland hadde i "gamledager" 185/50 14 på 7 og 7,5x14, derfor tror jeg 185/55 14 går på 8x14. Men om det blir pent er en annen saga :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett det på i England på samme felgen som Frank har på Polo Cabben. Så ikke ut........

Får nok ikke noe reifenfreigabe for det tipper jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett det på i England på samme felgen som Frank har på Polo Cabben. Så ikke ut........

Får nok ikke noe reifenfreigabe for det tipper jeg

kasje jeg bare dropper dette da og setter på vinter hjula :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sto 185/65-15-dekk (piggdekk uten pigger) på 8x15 felger, på urquattroen da jeg kjøpte den. Det så rett og slett stygt ut med så smale dekk på så bred felg....I alle fall siden det ikke var strekk på de.

ew

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.