#1 Skrevet Oktober 21, 2005 Hvilke andre girkasser passer til en 1.8t aeb motor? Noen som har vært borti dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2005 6trinn fra alle 2.2T passer, men da trenger du ny giroverføring og annen mellomaksling, samt å bygge om festene til kassa... 6trinn fra S4 eller Rs4 biturbo går også. Flensene ut fra kassa er også feil, og dem fleste 6trinnskassene har 4.11:1 utveksling og krever derfor bytte av bakdiff. Jeg har ei komplett giroverføring og shifter for bruk av 6trinnskasse, som skal selges. Alt det som sitter på kassa, pluss overføringa pluss shifteren. Har også bakdiff som passer på A4 med 4.11:1 utveksling liggende. Morten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 21, 2005 Går det å blende til bakhjul? Har bare fwd. Er drivakslene like eller hvis du skifter kasse, må du bygge om festen ute? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2005 For fwd er alle 1.9Tdi langsstillt Fwd kasser mulige å benytte. Også 6trinns... Mulig det må til annen giroverføring og fester, det vet jeg ikke. Morten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2005 6trinn fra alle 2.2T passer, men da trenger du ny giroverføring og annen mellomaksling, samt å bygge om festene til kassa... 6trinn fra S4 eller Rs4 biturbo går også. Flensene ut fra kassa er også feil, og dem fleste 6trinnskassene har 4.11:1 utveksling og krever derfor bytte av bakdiff. Jeg har ei komplett giroverføring og shifter for bruk av 6trinnskasse, som skal selges. Alt det som sitter på kassa, pluss overføringa pluss shifteren. Har også bakdiff som passer på A4 med 4.11:1 utveksling liggende. Morten. Med å bygge om festene på kassa, mener du da opphengsfester på sidene eller selve clutchuset? Mulig jeg er dum nå men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2005 Sorry, var uklar der... Mente festene på siden. Mot motor passer dem overens. Men, medengang det er snakk om FWD har jeg ikke så mye peiling lengre Kan godt være alt passer overens... kan godt være det er håpløst... V6 kassene har annerledes festing av drivaksler... Sånn "tripode"-greie... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 21, 2005 Kuuuuult. Da må jeg nok rote opp ei s2 kasse eller no til a4tq en min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 21, 2005 Kuuuuult. Da må jeg nok rote opp ei s2 kasse eller no til a4tq en min. Ta kontakt om du trenger diff og giroverføring da Kan muligens skaffe mellomaksling som kan brukes også... Morten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 22, 2005 e har ei girkasse til en 99 passat 1,8t apu vist du e intresert, gått 55000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 28, 2008 dette vil i prinsitte si at jeg kan sette inn en 6.trinns kasse fra en diesel bil med FWD??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 28, 2008 tja, girkassefeste på førersia passer ikke rett på med mindre du bytter travers, eller bygger et nytt feste... og giroverføringa er annerledes tror jeg... men, ellers så ja blir likt mot motor, og likt mtp kløtsj... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 28, 2008 intresant. men skulle kanskje bygd om til quattro i samme slengen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 28, 2008 intresant. men skulle kanskje bygd om til quattro i samme slengen. tvilsomt... helt annet karosseri... totalt forskjellig bakstilling, annen innfestning, manglende tunell... sannsynligvis ikke mulig å få godkjent... da får du heller selge og kjøpe ny bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 6, 2009 Har samme spørsmål vedrørende kasse. Jeg har en tysk importert 2000mod A6 1,8t motorkode ANB. Den er det langstilt motor i men er FWD. Noen som vet hvordan kasse jeg kan putte i den? skulle gjerne hatt en litt annen dreving på kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 7, 2009 6trinn fra alle 2.2T passer, men da trenger du ny giroverføring og annen Jeg har ei komplett giroverføring og shifter for bruk av 6trinnskasse, som skal selges. Alt det som sitter på kassa, pluss overføringa pluss shifteren. Har også bakdiff som passer på A4 med 4.11:1 utveksling liggende. Morten. Regner med dette også passer på en 98 A6? Hva skal du evt ha for det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 7, 2009 har en dhw kasse liggende siden jeg satte inn en 1.9 tdi DHF kasse i min aeb 1.8t fwd. men man må bytte akselflensene og diffen er sveist. di fleset kassene har hull for andre fester enn akkurat den bilen den står i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...