Kompressor til luftfjæring fryser og pumper ikke ved kulde.

Anbefalte innlegg

Som topic sier, ved endel minus vil ikke kopressoren pumpe luft. Den går rundt, lettere enn vanlig, og etter at den har gått sånn en stund kommer det et lite smell også begynner den å pumpe. Ihvertfall hvis det ikke er for kaldt. Er vel en ventil eller noe inni den som fryser.

 

Noen som vet om et kjemikalie jeg kan ha i kompressoren som gjør at den ikke fryser? En slags kondensfjerner. Ikke vannutskiller, den settes etter kompressor og vil ikke hjelpe på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst ville jeg lest i instruksjonsboken til luftkitet ditt hva de evt anbefaler der.

 

Så kan du stikke innom et lastebilverksted. De bruker mye slikt i lufttrykkssystemene på lastebiler. Kommer ikke på navnet i farten, men det er en spesiell væske til bruk for dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst ville jeg lest i instruksjonsboken til luftkitet ditt hva de evt anbefaler der.

 

Så kan du stikke innom et lastebilverksted. De bruker mye slikt i lufttrykkssystemene på lastebiler. Kommer ikke på navnet i farten, men det er en spesiell væske til bruk for dette.

Sprit kalles det på godt norsk ;) dog med noen tilsetninger da....men lastebiler har en "dispenser" for slikt da. Tviler på du har det på en slik kompressor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lastebiler har vel sånt ja. Da skal jeg høre med E18 Lastebilservice til uka. Har ikke noe dispenseropplegg nei, men det er vel bare å slippe litt inn i inntaket på kompressoren ved behov. Systemet er nok ikke hovedsakelig laget med tanke på minusgrader.

 

Instruksjonsbok er det veldig dårlig med desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes faktisk "dispenser" til min kompressor også. AirBagit selger denne for 75$ med filter, eller 49$ uten. Skrus fast på inntaket på kompressoren.

COM%2DDCX5%2DD%2EJPG.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der lignet veldig på en tåkesmører. Det kan du vel kjøpe selv fra Luna f.eks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oi, kjedelig at slik skjer på vinteren i norge øyvind..

skal du bestille slik du viste på bilde, så sifra da espen snart bestiller mer deler over dammen, så kan vi sikkert få det pakket sammen og spare frakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er greit med denne er at den er ferdig med adapter.

 

Skal si fra hvis jeg skal ha. Gi en lyd før du bestiller du!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er greit med denne er at den er ferdig med adapter.

 

Skal si fra hvis jeg skal ha. Gi en lyd før du bestiller du!

 

før året er omme tenker jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg skal ha den blir det nok før det tenker jeg. Synes jeg burde få en god pris på den siden jeg måtte vente så lenge på skjermen.

 

Men det kan hende at jeg bare putter på coiloverene når snøen kommer for fullt. Ser for meg at det kan bli litt problemer med snø og is som bygger seg opp i hjulhusa. Ikke sikkert det er noen suksess å slippe den ned da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tingen på bildet der ser mest ut som en vannutskiller da men :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannutskillere har ikke justering for dosering på toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.