#1 Skrevet Oktober 21, 2005 Hva bruker dere andre i klubben når dere vasker felgene deres?? Jeg bruker SONAX felgrens vær gang bilen vaskes. Dette er et produkt jeg er veldig fornøyd med. Noen som gar andre tips eller annbefallinger man kan bruke ved vask av felger?? TThomaz 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2005 SONAX funger veldig bra det az. Brukte Turlte felgrens sist gang.. Funket greit det oxo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 21, 2005 Bruker kun rens når jeg tar felgene av før jeg setter de til lagring med el lag polish hengende på etter at jeg har polert de seff.. Tar kanten med Autosol først(Har polert rustfri kant og ikke crohme belegg).. Jeg polerer felgene ofte gjennom sesongen slik at jeg slipper å bruke rens, liker ikke sterke kjemikalier ass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2005 Parafin. Men husk å ikkje røyk samtidig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2005 Felgene får gjennomgå når det gjelder kjemikalier ja :D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 22, 2005 Jeg er heller ikke så glad i sterke kjemikalier. Polerer de med AutoGlym et par ganger i året, med lakkforsegler. Vasker de med AutoGlym shampo. ikke noe problem å få de rene da. Støvet fester seg ikke i det hele tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 22, 2005 Würth har en type alu-felgrens, den er helt vanvittig bra! Sterke saker, men så blir det blankt også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 22, 2005 Enig med det som står over her. Poler og legg på extra gloss protection. Vesentlig lettere å vaske da og felgrens behøves ikke. En tur på motorveien så slipper du å tørke også uten å få vannmerker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 22, 2005 jeg bruker et stoff som heter mucoff! fungerer som bare det! fikk ikke av bremse støvet av cherokeen med kjemisken som vi bruker på lastebilene våre! men med mucoff og en klut blei de skinnende rene! det er foresten fått pris av maxpower england for stoffet! selges på be4you.com for 99 kroner litern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 22, 2005 cartec felg rens, tar alt, koster kr ca 500 for 10L http://www.cartec.no martin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 22, 2005 Hei. Jeg bruker Zalo! Blander det ut ca 5 deler zalo og 2 deler vann, slik at du får en tykk blanding som virkelig henger på loddrette flater. Spray godt på hele felgen og la det virke i ca 5-10 min. Bruk en ren svamp og mye vann så forsvinner alt som heter bremsestøv og asvalt flekker!! Mye billigere enn all slags kjemikalier og mye bedre for felgene!! Polerer også felgene med autoglym nesten hver gang de vaskes! Bare til å prøve! Ørjan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 22, 2005 Jeg bruker BioMicro hver gang bilen vaskes, dette er et avfettningsmiddel. D fungerer veldig bra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 22, 2005 Jeg har BBS CH felger, felgforhandleren sa at det var en spesiell lakk på dem så asfalt ikke setter seg på dem, å det stemmer, aldri brukt kjemikalier på dem, dekkene blir så matt da!!! De vaskes med vanlig såpe for bil og poleres før vinteren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 22, 2005 Jeg har BBS CH felger, felgforhandleren sa at det var en spesiell lakk på dem så asfalt ikke setter seg på dem, å det stemmer, aldri brukt kjemikalier på dem, dekkene blir så matt da!!! De vaskes med vanlig såpe for bil og poleres før vinteren... Samme her,akkurat ferdig med polering av de nå med Autoglym Ultra Deep Shine. Ett ord= blaaankt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 22, 2005 Jeg har pleid å bruke Comma sine produkter, de funker i allefall Ikke anbefalt å lukte på flaska, da går du sikkert på hode i bakken..hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 23, 2005 dette høres kanskje dumt ut, men WD40/5-56 (eller tilsvarende produkter) fungerer faktisk utrolig bra til å få bort asfaltflekker og "problemdritt" fra felgene... det var en kompis av meg som fikk tipset fra en MC-mek......jeg kan bekrefte at det virkelig funker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 23, 2005 Da er vinteskoene mine på og sommerfelgene rengjort. De så ikke ut da vegsvesenet har lagt masse nye asfalt den siste tiden. Bruker avfettingen fra Vanline som brukes i vaskemaskiner på bensinstasjoner og slikt. Sprayet på konsentrert(skal blandes 1:40 før man bruker det på bilen), lot det virke 10-15 min og vasket felgene med sterkt zalo vann og en gryteskrubb. (sånne man får kjøpt 10 for 10 krner). Skyldte av og felgene er rene som nye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...