#1 Skrevet Oktober 22, 2005 Hei der ute Trenger hjelp - Ved et uhell ble det brukt en gammel nøkkel for å starte bilen (Passat `98 1,8T). Startsperren slo inn, men det ble forsøkt start flere ganger med feil nøkkel. Da problemet ble oppdaget (varsellampe for startsperren lyste) byttet vi til riktig nøkkel - MEN : startsperren fortsetter å slå inn. Noen som har en oppskrift for å få reset på startsperren ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 22, 2005 Hei der ute Trenger hjelp - Ved et uhell ble det brukt en gammel nøkkel for å starte bilen (Passat `98 1,8T). Startsperren slo inn, men det ble forsøkt start flere ganger med feil nøkkel. Da problemet ble oppdaget (varsellampe for startsperren lyste) byttet vi til riktig nøkkel - MEN : startsperren fortsetter å slå inn. Noen som har en oppskrift for å få reset på startsperren ?? Koble fra strømmen på batteriet noen min..? Tror dette ordner saken og sikkert billigere enn å svinge innom Møller for å koble til diagnose og slette feillager.. -GeirJ- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 22, 2005 Takk skal du - jeg tester oppskriften ! mvh Fred 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 23, 2005 Har forsøkt å koble fra batteriet i ca 20 min - deretter på, så av igjen noen minutter, men startsperrelampen blinker fortsatt... Får ikke flyttet bilen, og kostnad for tauing til Møller er ikke førstevalget ! Noen som har andre forslag ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 23, 2005 Løs opp rattilten og slå rattet litt hardt opp og ned, triks fra møller, og det fungerer.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2005 Takk for tips Tydeligvis et gjenstridig tilfelle jeg har - har forsøkt å "slå " rattet opp og ned - men startsperrelampen blinker fortsatt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 23, 2005 Da ble problemet tilslutt løst - sletting av feil/verdier i minnet. Takk for all hjelp ! Fred G 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 23, 2005 Da ble problemet tilslutt løst - sletting av feil/verdier i minnet. Takk for all hjelp ! Fred G Supert at problemet er løst! Men.. Sletting av feillager burde vel blitt løst v' frakobling av batteri også?? Snålt....... -GeirJ- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 23, 2005 Hei igjen Det skulle det trolig ha gjort. Instrumentpanelet fremstod i diagnoseverktøyet som helt låst, og slettingen av feilminne (forsøk på å bruke de gamle verdiene igjen) var ikke helt uproblematisk... Takk for hjelp og oppfølging ! Fred 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...