Snål oppførsel på AC i A6'n..

Anbefalte innlegg

Skulle ta meg en tur i bilen tidlig i dag. Bilen var full av dugg, og jeg tenkte at dette ordner AC'en lett. Pleier bare være å fyre opp ac'en og så forsvinner duggen på 10-15 sek.. MEN! når jeg trykka på AC'en så slo den seg ikke på. Noen sek seinere så sa bilen *BING*! og gav beskjed om at det var lite fuel.. Etter litt kjøring med varmeapparatet på så fikk jeg vekk duggen, og kjørte til bensinstasjon. Hele turen prøvde jeg å slå på AC'en men den ville ikke start. Fyllte opp tanken på bilen og satte meg inn igjen... Og da kom AC'en på med en gang jeg vrei om nøkkelen (?)!

 

Er det en funksjon at AC ikke skal kjøre når bilen har lite suppe på tanken? Noen som har vært borti dette før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sannsynligvis under fem ( 5 ) grader hos deg da? Klimadelen lar seg ikke skru på ved for kalde omgivelser, sperrer ved fem grader, for å skru seg på om du har trykket på den i kuldeperioden, når det blir varmere enn + 5 grader;) Så nå vet du det, skjønte ikke stort av dette jeg heller første gangen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er såppas kaldt ute, blir vel kliimakompressoren antageligvis overflødig? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jojo, men Tommy har fått forklart at klimaen fjerner dugg raskere fra ruta enn uten klimadelen på... Er det noe i dette eller ikke? Jeg har ikke problemer med dette, men det virker jo som om klimaen gir "tørrere" luft enn uten klima på liksom: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jojo, men Tommy har fått forklart at klimaen fjerner dugg raskere fra ruta enn uten klimadelen på... Er det noe i dette eller ikke? Jeg har ikke problemer med dette, men det virker jo som om klimaen gir "tørrere" luft enn uten klima på liksom: klø :

Er akkurat likedan i A4'en in også. Med klima forsvinner all dugg på sekunder, kan fort ta opp mot ett minutt uten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da er det vel tørrere luft som gjør det da, ser ikke noe annen fornuftig grunn til det. jeg slipper det stort sett ettersom jeg er så heldig å parkerer i garasje..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jojo, men Tommy har fått forklart at klimaen fjerner dugg raskere fra ruta enn uten klimadelen på... Er det noe i dette eller ikke? Jeg har ikke problemer med dette, men det virker jo som om klimaen gir "tørrere" luft enn uten klima på liksom: klø :

Det stemmer så lenge temperaturen er over 3-5C. Luften som passerer fordamperen blir avkjølt og holder dermed mindre fukt, deretter blir den avkjølte luften varmet opp når den passerer varmeregisteret og deretter sendt ut i bilen.

Er det mindre enn 3-5C, kobles kompressoren ut og klimaanlegget fungerer da som et vanlig varmeapparat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :D

 

Begynte å lure på om det var noe logikk som lå inne og nektet meg klima når jeg hadde så lite Fuel igjen på tanken (sånn siden AC'en stjeler litt motorkraft).

 

Var vel heller kulda som lurte meg her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.