Anbefalte innlegg

Fåes det kjøpt repsett til calipter bak til 93 s2 avant?

Skulle gjerne hatt det da høyre calipter 'fører' (bak) har satt seg.

Brekkmekanismen har en tendens til å henge igjen også, og er det noen måte å blikvitt dette problemet på eller må jeg bare ta fra hverandre, pusse over, smøre og sette sammen igjen? Brekkvaieren fungrer toppers, bare den mekanismen på caliptern som er sliten (rusten).

 

Tenkte jeg skulle ringe clutch og brems imorgen og høre med de, men om andre har tips her inne så skrik ut ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte komplett sett på mekonomen.Mansjetter og alle o+ringer passet 100%.

 

Er litt knot å få ut "skruen" som stempelet står på,men som ett lite tips så vil jeg anbefale å skru fast calipperen i en treplate eller noe, så den står stødig når du skal fikle med segerringen som holder skruen fast.Få tak i en segerring tang med litt lengde på armene da det er rimelig trangt nedi der.

 

Det som også kan hjelpe er å løfte opp armen (det er armen som er rustet mest sannsynlig hvis wieren går fritt) som wieren går inn på så langt du klarer (ca 1 cm) og pusse armen.Jeg gjorde dette i tillegg til å sette inn smørenippel som forklart på nordic forumet og det hjalp en stund,men det satt seg igjen.

 

Full overhaling er absolutt å anbefale.

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok! : ja :

 

Takker så mye.

Full overhaling skal det bli!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.