Anbefalte innlegg

Med god tro skulle jeg for ganske nøyaktig 20 minutter siden starte opp bilen å kjøre på jobb. i løpet av de siste 2 timene hadde det falt 10 cm snø og temperaturen var like under 0*C

Satte meg i bilen for å starte den opp før jeg skulle koste av snøen, men nei da... Knapt det er strøm på batteriet. I.flg måleren er det ca 10volt når jeg setter på tenninga og den drar knapt rundt når jeg prøver den.

 

Siden jeg var sengeliggende i går var jeg så heldig at min bilgale far la om til vinterdekk for meg. Da han skulle flytte til bilen for å legge om hadde han hatt litt problemer med å få start på den. Jeg har hatt noen små problemer tidligere også, men fått start hver gang.

 

Etter at han hadde lagt om skulle han kjøre en liten tur for å sjekke at dekka satt på riktig, noe som de sikkert gjorde. Men turen hans var ALLT for kort til å få lada opp batteriet nok, tror jeg da. Han kjørte vel MAX 1 km.

 

- - -

 

Så det jeg lurer på er om det er dårlig batteri eller om det kan være noe annet som er feil???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ladespenninga. Den bør ideelt sett være over 14 volt. Under 13 volt er katastrofe for batteriet med norsk vinter.

Er ladespenninga i orden, prøv å bytte batteri.

Er ikke ladespenninga i odren, prøv å sette inn en ny 15V speningsregulator.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondens?

Hver gang jeg har hatt startproblemer har det vært pga kondens rundt coilpakkene. Når temperaturen svinger rundt 0°, er det ideelle forhold for å danne kondens.

 

Demonter lokket med coilpakkene, se etter kondens, spray godt (også ned mot pluggene) med noe fuktfortrengende (WD40, 5-56,...), tørk av med tørt papir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt batteri ga helt plutselig opp, ene dagen var det bra, og dagen etter helt uten piff.. Jeg hadde byttet regulator og overhalt dynamo noen måneder før, så det var i hvertfall ikke problemet.. Prøv med et annet batteri, da vel? Alltid kjekt å bytte det sånn før en ny vintersesong! DEFA sørger forresten også for at du alltid har fulladet batteri med en warm-up pakke.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.