Forbruk '99 A6 2,5 tdi quattro (150)

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer litt på erfaringer vedrørende forbruk blandet kjøring med '99 A6 2,5 tdi quattro (150)? Min ligger på i overkant av 0,85 - dette synes jeg kanskje er en tanke høyt...men har ingen tidligere erfaringer så jeg håper kanskje på litt hjelp?! Har lett en del rundt på forumet men ikke funnet akkurat det jeg var på utkikk etter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke høyt på denne motoren. Søk litt på forumet så finner du svar.

Min ligger noe høyere en det men så har jeg en bensinfot og ikke dieselfot.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 180Hk så ligger forbruket på 0,73 så lenge bare dama bruker den, men ettersom jeg får lånt den litt på kveldstid så blir snitt forbruket ca 0,85, men kan uten problem bruke literen....

 

Gassfoten bestemmer veldig mye, men lurer på om det er noe å hente på chipping...

 

Tom R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gassfoten bestemmer veldig mye, men lurer på om det er noe å hente på chipping...

 

Tom R

 

Ikke det at jeg har gjort det : rolleyes:rolleye: men det blir litt bedre ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Passat 2,5 tdi 150hk, der ligger jeg på ca. 1,1L pr. mil. Men det er kunn småkjøring. Kjørte 1400km da jeg var å henta den, da brukte jeg 0,77L pr. mil. Så jeg tror ikke din er noe høy på forbruket...

 

Kjører med TS-chip da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Passat 2,5 tdi 150hk, der ligger jeg på ca. 1,1L pr. mil. Men det er kunn småkjøring. Kjørte 1400km da jeg var å henta den, da brukte jeg 0,77L pr. mil. Så jeg tror ikke din er noe høy på forbruket...

 

Kjører med TS-chip da :)

 

Høres nesten ut som gåen LMM. Foreldrene mine sin ligger på ca 0,9 i snitt, den brukes omtrent bare til bykjøring.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gamle bil gikk på 1,1 på småkjøring og 0,65 på langkjøring da den var orginal ved fin kjøring. Etter TS chip lå den på 0,95 på småkjøring og 0,55 på langkjøring ved fin kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gamle bil gikk på 1,1 på småkjøring og 0,65 på langkjøring da den var orginal ved fin kjøring. Etter TS chip lå den på 0,95 på småkjøring og 0,55 på langkjøring ved fin kjøring.

 

Dette må jo være gode argument for en chip...

 

Tom R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp er det, men legg merke til "ved rolig kjøring"

 

Ved hard kjøring bruker den mer enn org.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres nesten ut som gåen LMM. Foreldrene mine sin ligger på ca 0,9 i snitt, den brukes omtrent bare til bykjøring.

 

mvh

EW

 

hmm... var ingen feilmelding på lmm sist den var inne til sjekk.... Har en ganske tung høyrefot til tider. Nå som snøen kom er jeg oppe i 1,23 L pr mil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme motor i Passat med 4motion og med tiptronic. Har merket meg relativt høyt forbruk ved småkjøring, dvs. når motoren knapt rekker å bli varm. Ellers ligger jeg på 0.55 og oppover på langkjøring.

 

Forresten, hvordan har du målt? På min er ikke alltid måleren på kjørecomputeren helt pålitelig. Blir som regel et lite avvik i forhold til om jeg regner på kjørt distanse mellom to fyllinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har målt med kjørecomputer, hadde manuelt gear da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.