Hvordan få av kambolt AAN

Anbefalte innlegg

Topic.. Den sitter fælt, og nå begynner bolten å rundes litt.. : mad :

Skal den losne greit, eller er varme tingen? og hva holder jeg imot? Nå står bare reima på, så ikke den skal gå rundt og herpe ventilene/stemplene..

Vil ikke herpe kam-posisjons-sensoren heller!!

 

Noen tips??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 80'n jeg hadde var denne bolten (som fester kamdrevet til kamaksling) festet med Locktite (type rød), og skulle derfor varmes opp til cirka 300'C (der omkring en plass...). Vil kanskje tro at det kan være noe av det samme hos deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går jo ikke her....Kam sensor sitter bak drevet samt simring.

 

Er bare å få spent fast drev og løsne den med en latmansarm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki.. Får prøve å file litt mer på 24mm'ern, så jeg får litt friskt metall.. Så et tips fra Fred Munro på s-lista om at en 14mm umbrakonøkkel gjorde nytten, får se om jeg får klemt den inntill noe fast..

 

Simmeringen skal byttes uansett, men sensoren er det litt værre med. Dette fikser jeg sikkert! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare vær forsiktig, så det ikke går som det gikk for Trond Gundersen. Først slik og deretter som det gikk her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*Grøss*.. Skal passe på å gjøre det riktig, ja!! :D

HAr jo byttet regreim tidligere, så det er ikke umulig at jeg får det på riktig plass! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare vær forsiktig, så det ikke går som det gikk for Trond Gundersen. Først slik og deretter som det gikk her.

 

Aargghh...skikkelig kjedelig lesing dette. Får håpe man slipper å oppleve slikt.

 

Off-topic:

Selv har jeg heldigvis ikke (kanskje) hall-giveren der, men i bakkant av motoren, skikkelig kludrete å komme til under aby-innsuget (med de fordeler og ulemper dette fører til...)

 

Bolten på kam-hjulet løsnet hos meg under dreining av motoren der oppe (fy-fy ifølge Skinne....) Men det ser ut til at den lille låse-splinten har klart seg...Også håper jeg Jonus får greie på den nå..=)

 

Lykke til med skruinga.

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk av!

Når jeg bare satte den i gir fikk jeg såpas mye mothold bare i remmen at det løsnet greit, Ingen skader på rem, hjul eller bolt/berktøy! Latmannsarm hjalp meg å få mere jevnt moment også..

Takker for tipsene! : ja :

 

Edit: Litt info til nestemann:

Ingen locktite på denne, kun tørr bolt med moment!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.