Anbefalte innlegg

Tenkte eg skulle skifte kjølvæske på bilen idag, men hvilken frostvæske skal eg bruke på min motor? blå eller rød?: oppgitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bruke begge to, men den røde har lengre levetid og er lettere å oppdage ved evt. lekkasjer. Pass på at de ikke bør blandes, sånn at systemet bør spyles gjennom ordentlig før man evt. bytter fra blå til rød.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og bytt termostat mens du er i gang, merkelig hvor fort sånne ryker.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker takker, noe mer eg bør huske på i slengen eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min '92 ble den lille T-en som temperatursensoren sitter i, i en slange bakerst på toppen, delt i to når jeg fikk litt for høyt trykk på vannet.. Da jeg skulle bytte den, fant jeg også ut at stussen på baksiden av blokka også var røten, og satt av gammel vane.. Ser ut til å være plastdeler som gir seg etter mange års bruk.. Kostet ikke stort, et par hundre tilsammen, og kan være en ting å holde under oppsikt! Bilen tømte seg for vann på ca. 5 sekunder da det skjedde, heldigvis på vei inn på gårdsplassen! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.