Spørsmål angående starter på audi!

Anbefalte innlegg

Heisann, Startern min eller noe med det gikk til helvette i går, da jeg streva med å starte bilen min i 6 minus.. men uansett, har tatt ut starteren min av bilen nå.

 

Testa starteren med start kabler, den går rundt og slår ut, men når den står i bilen skjer det ikke en ting.

 

Jeg har forøverig målt litt på kabelene som skal sitte på starteren da.

 

Den store midt på er jo grei, litt over 12 volt.

De 2 på sidene er det noe muffins med. Ene er på 12 volt når jeg "starter", den andre er på 6 volt når jeg starter.. ?

 

Er dette riktig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så uvanlig at spenningen ramler en del når du starter, men helt ned til 6 VDC hørtes mye ut.

 

Hvilke tilkoblinger brukte du når du testet starteren ute av bilen?

 

Kanskje du prøvde pluss og minus direkte på selve startmotoren...utenom innslaget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså jeg har starteren ute av bilen. men når jeg drar rundt tenninga nå, så har den ene styrestrømmen 12v, og den andre 6 volt. spenninga synker ikke til 6 volt. den bare er på 6 volt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg testa litt rundt om kring jeg på startmotoren.

 

Kobla Minus ledningen på metallet rundt, også tokk jeg den intill den 2 av pluggene på startmotoren. den store med Skrufeste og den ene som det skal gå en kabel til.

 

Men det er jo ikke problemet. problemet er att den ene kabelen har 6 volt..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså jeg har starteren ute av bilen. men når jeg drar rundt tenninga nå, så har den ene styrestrømmen 12v, og den andre 6 volt. spenninga synker ikke til 6 volt. den bare er på 6 volt.

 

Hmm...vet du hvilket punkt denne er koblet til på starteren?

 

Aldri vært borti at en kabel skal ha 6 VDC der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat nå så veit jeg ikke hvilket punkt den er koblet i, da jeg bare kobla det fra verandre i frustrasjon..

 

Du veit hva jeg mener ? *tegne en tegning*

 

veit ikke om jeg har skrivet volt på riktig plass, da det kan være omvent.

 

Dette er når jeg vrir om så jeg skal "starte".

 

Altså 1 i midten, som er koblet med batteriet og dynamoen.

1 flatstikk på venstre side og en på høyre side.

 

Ene flatstikk kabelen har 12 volt ved "starting" den andre 6V ved starting.

13123131.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at begge ledningene (glem den store nå) satt på starteren? Jeg har jo 2 flatstiftpoler på starteren min også men bare en ledning inn og det er innslaget fra tenninga. Går starteren rundt? Slår innslaget inn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

begge to satt på ja, har lest i bentleys publisher boka til audi 200 nå, der brukte 200 bare den ene flatstikkeren.

 

Jeg dreiv å skulle starte bilen min, så fikk jeg ikke start da, så da ble det vel 5 sekund på , 10 sekund av .. 3 ganger, så den 4 gangen så reagerte den ikke.

 

ingen sikringer har gått heller.. da det kommer jo strøm til starteren.

Men den 6 volts kabelen lurer jeg litt på, hvorfor er den 6 volt..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

titta nå i haynes boka i tilegg.

Bare en som er kobla til der og, begynner å bli mistenksom..!

 

Samme kabelsko på begge ledningene osv, ser jo ca 20 år gammelt ut. så det er ikkeno jallamekk heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snodige greier...jeg ville prøvd med bare den ene kabelen på jeg...men jeg tar ikke noe som helst ansvar for at det ikke skjer noe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte på å gjøre det selv og, i haynes boka så ser det ut som de to er kobla sammen og sånt.

altså att den ene slår inn den andre også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå finni ut hva den andre kabelen går til, i haynes boka.

 

Fra den kabelen på starteren, går den til Cold start Valve. og Vakium time switch.

 

Faktisk, så kontaktoren inni starteren slår inn kaldstarts dysa ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vært ute og testa starteren igjen nå, synes den har blitt litt slapp, Skal starteren Snurre sakte opp? altså den slår ut som ett lyn, så snurrer den opp som en normal bil øker turtall i 3 gir, på en måte.

 

Isåfall vis dette er Totalt galt, Noen som har en starter og gi bort? :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk, så kontaktoren inni starteren slår inn kaldstarts dysa ?

 

Den gir nok strøm til kaldstartdysen på signalet fra tenningslåsen, når du vrir den over i "start" posisjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, da får den 6 volt fra startnøkkelen da? og resten fra starteren? :S

 

Siden det er 6 volt i den kabelen, uten att starteren er kobla til.. ;)

 

ellers så kan det jo være noe elfeil på bilen.. det skal man ikke se bort i fra : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.