KG motor uten turbo. Hvor mange hester?

Anbefalte innlegg

Hvor mange hester kan jeg regne med og få fra en KG motor uten turbo?

 

Har en liggende uten turbo, og vurderer og sette den i en bil som skal brukes til og fra jobb...

 

Vil jeg merke noen forskjell på den og en annen motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den vil gå som et dass, rett og slett....den vil bruke mer bensin også...hvorfor ikke få tak i en brukt k26 og sette i?

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster jo penger det :)

 

Hvorfor vil den bruke mer bensin en en annen motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kam tider og kompresjonen er blant andre ting som er satt opp mot turbo og vil da funke ganske dårlig uten. Er helt andre kammer og kompresjon i en tilsvarende motor uten turbo. Vil derfor trekke utrolig dårlig og bruke nok av bensin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr det at den vil bruke mindre med turbo montert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...

 

Det skjønte jeg ikke helt...

 

Kan noen forklare sammenhengen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den vil ikke bruke mindre bensin med turbo

Og angående kammer så er det ikke merkbar forskjell på sugekam og turbokam til 10v.

Men derimot er kompresjonen endel lavere som gjør at motoren er mindre effektiv

 

Men fatter ikke hvorfor du ikke bare får tak i en k26 turbo, de gis jo nesten bort : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...

Kanskje det ja : klø :

 

Er det samme topp pakning og boleter på KG som på MC?

 

Og hvis jeg første begynner og pelle på den, er det noe spesielt jeg lønner meg på og gjøre på den for at den skal gå billigst mulig?

 

(vurderer Megasquirt :evil: )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den vil ikke bruke mindre bensin med turbo

 

I praksis vil den jo det. Fordi motoren blir ufattelig daff og en normalt sett gir mer gass for å få bilen fremover. Vil også anta at bilen vil gå veldig fett om du ikke gjør noe med bensinmengden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det systemet justerer vel bensinmengden etter trykket inn på innsuget vel? Da vil den vel ikke pøse på med densin når det ikke er trykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er der jeg er usikker pga k-jet'en og hvordan den er oppbygd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderer og bygge sprut på den, hvordan er det da da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den vil fortsatt gå veldig dårlig grunnet altfor lav kompresjon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil den da bruke mye bensin, eller vil den bruke på linje med en vanlig sugemotor?

Vurderer jo og sette på en turbo etterhvert... :evil:

 

Og om jeg først skal bytte topppakning, er det noe mer jeg bør bytte når jeg er i gang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det systemet justerer vel bensinmengden etter trykket inn på innsuget vel? Da vil den vel ikke pøse på med densin når det ikke er trykk?

 

nesten riktig.. justerer bensin etter luftmengden som går forbi luftmengdemåleren...

 

Skal du bygge onkli sprut burde du ha et annet innsug som er laget for elektriske dyser og ikke mekaniske som det er på kg motoren originalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil den da bruke mye bensin, eller vil den bruke på linje med en vanlig sugemotor?

Vurderer jo og sette på en turbo etterhvert... [/Quote]

 

Den vil fortsatt gå veldig dårlig grunnet altfor lav kompresjon

 

Men om du absolutt vil ha suge motor så jeg veit om en som sikkert ville byttet motor med deg (KV)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og har du tenkt noe på hva du skal gjøre med eksosgrenrøret? du vil jo mangle en viktig del av eksosanlegget uten turbo liksom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsåvidt sant det, men jeg er ikke ute etter noe ekstreme greier...

Jeg vurderer bare og slippe k-jet, og få på et sprut som kan spare litt bensin i forhold til K-jet...

 

Pluss at dette jo kan brukes om det kommer annen motor i senere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du skal lage et ms sprut selv og mappe dette opp fra bunnen av, vil du med stor sannsynlighet ende opp med ett større bensinforbruk enn hvis du hadde holdt deg til k-jet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så sant så sånt!

 

Og det er ikke billig å bygge om fra mekanisk til elektronisk sprut. Har du noe som helst peiling på hvilke komponenter du må ha?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver og sjekker hva jeg trenger, og det ser ikke så rimelig ut nei...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss du skal spare bensin skyter du deg vel litt i foten med å bruke mye tid, energi og penger på å dette da du tar utgangspunkt i feil motor? MS, dyser, og dill og dall koster jo litt og tar noen minutt å koble opp...

 

Enkleste og kjappeste vei er vel å gå for å putte en turbo på denne motoren, da slipper du jo røre noenting om ikke det allerede er ihjelplukket?

Evt bytte til en 2.2 sugefemmer med alt tilhørende ting. Men så er vel ikke den heller så grusomt bensingjerrig heller vel;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er uten motor og ledningsnett nå...

 

Jeg har også en vanlig sugemotor i en delebil, men vet ikke om jeg gidder og pelle den ut med ledningsnettet og K-jet når jeg har KG motoren på pall : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.