Anbefalte innlegg

Bil: '92 S4

Symptom: Røyklegging av vei og kjølevann i nr.1.

Har endelig fått jekket av toppen, men toppakningen ser igrunn ikke ille ut, men har ikke fått sett helt grundig etter. Er det vanlig at pakningen (papirtypen med forsterkninger, ikke ny RS2-type) blir 'flat' og lekker selv om det ikke ser ut som det har vært en lekkasje forbi forsterkningen, eller er det stor grunn til å mistenke sprekk i toppen? Har ikke kjørt ned nr. 1 igjen ennå, så jeg kan ikke bestemme om det er noe sprekk i sylinderen, selv om jeg tviler sterkt på det.

Kan f.eks. bensin med litt farvestoff finne veien gjennom enslik sprekk, eller må den trykksetes hos proffer? Syl.1 ble temmelig kjapt våt selv uten trykk på kjølesystemet, så jeg mistenker at en evt. åpning må være stor.. Har heller ikke blitt stort værre siden det plutselig oppstod i februar en gang, så jeg synes 'sprekk' er litt merkelig også..

Hva er erfaringene der ute?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg fikk vann i olja på chevroleten, så kunne jeg heller ikke se noe galt med topp-pakningene på motoren.

Ble helt bra etter at jeg byttet de :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hurra!! Gikk over pakningen med lupe, og fant en hårtynn sprekk langs innsiden av forsterkningen, ser ut som at det kan være stedet! (Blir dårlig tetting der, i hvertfall!) Paknigen var også litt mer enn gjennomsnittet røten der, så det må nesten være løsningen!

Nå er det bare et lite problem igjen, og det er at det er enten en støpefeil,ellers er det korrodert vekk en grop som går fra en vannåpning, og nesten inn til en oljekanal. Med den gamle pakningen gikk akkurat _det_ greit, men den nye har en annen design, og krever litt mere metall rundt. Hva kan jeg bruke? Må det sveises på noe, eller kan jeg bruke en slags sparkel? Blir jo under 100 grader uansett, så mye bør kunne holde..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

To komponent kjemisk metall kan sikkert brukes. Bare få slipt det plant etterpå på en eller annen måte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

To komponent kjemisk metall kan sikkert brukes. Bare få slipt det plant etterpå på en eller annen måte.

ja locktite har i hvertfall ett slikt produkt som er gullendes godt(husker ikke hva det heter).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.