Er dette normalt?? (Pustelyd fra 1.8T når en gir på)

Anbefalte innlegg

Jeg har da et åpent filter løsning fra bsr og en ny resirk ventil fra evo. Men er det normalt å høre at bilen puster mens du gir på. Vet at den wusch lyden skal komme når jeg får ladetrykk og slipper gassen, men når jeg kjører f.eks opp en bakke så hører jeg at den suser no vanvittig..

 

Is this normal..?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trokke det er riktig

 

men er det ikke en fjær som kan strammes på ventilen slik at den ikke åpner før på et vist trykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det er susing så er det heltvanlig etter å montereåpentfilter! orginale luftfilterboksen fungerer også som en demper på insugslyden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. her var det to forskjellige svar, men får håpe det siste svaret er rett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er susing du hører så er nok det normalt, jeg hører det selv med 100% original motor og filter, så med åpent filter blir det nok som Emil sier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens vi er inne på dette med resirkventil. Er denne resirken montert rette veien.? Ser ut som bunn siden er koblet mot utløpssiden på kaldsiden av turboen. (mot ic) Mente bunndelen av resirken skal være mot innsuget på kaldsiden..

dump2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke den er montert riktig. Hvertfall ikke ifølge orginal ventil. Hvis fjæra på denne er for løs og trykket høyt nok så vil den ventilen åpne seg av seg selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Resikrventilen, er nok feilmontert, skal være selvlukkende ved økende trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke den er montert riktig. Hvertfall ikke ifølge orginal ventil. Hvis fjæra på denne er for løs og trykket høyt nok så vil den ventilen åpne seg av seg selv.

 

Ja jeg stusset på det der skjønner du. For det var ikke sånn jeg monterte min ihvertfall hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat den samme lyden som du beskriver over Bjørn-Tore,suser i bakker og ved når jeg "cruiser". ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heh, det kan være både en god og dårlig lyd dette, enkelte opplever denne ved bytte til åpent filter da selve susingen av spjeldet blir tydeligere,

ELLER det kan være at ventilen er feil vei(!) eller for slapp fjær, da vil motrykket bli for stort og ventilen holdes åpent ved gasspådrag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heh, det kan være både en god og dårlig lyd dette, enkelte opplever denne ved bytte til åpent filter da selve susingen av spjeldet blir tydeligere,

ELLER det kan være at ventilen er feil vei(!) eller for slapp fjær, da vil motrykket bli for stort og ventilen holdes åpent ved gasspådrag...

De fleste (alle jeg har sett) resirkventiler er selvlukkende (dvs når luften passerer gjennom resirkventilen vil luften forsøke å lukke ventilen), når de er montert korrekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventilen sitter feil. Turbotrykket kan da presse opp ventilen. Suselyden vil du nok ha uansett med åpent filter. Har akkurat samme greiene på min egen og den høres GODT....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat den samme lyden som du beskriver over Bjørn-Tore,suser i bakker og ved når jeg "cruiser". ;)

 

Hehe.. ja den høres veldig godt når man er ute å cruiser.. :)

Skulel gjerne bare ha hatt den wusch lyden, men man kan jo ikke få alt.. hehe. Godt å høre at det ikke var noe som var galt da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heh, det kan være både en god og dårlig lyd dette, enkelte opplever denne ved bytte til åpent filter da selve susingen av spjeldet blir tydeligere,

ELLER det kan være at ventilen er feil vei(!) eller for slapp fjær, da vil motrykket bli for stort og ventilen holdes åpent ved gasspådrag...

 

Ja den lyden kan nok være litt impåsliten, men for all del. Det er jo derfor man har stereoanlegg i bilen : rock :

 

Men er ganske sikker på at min er montert rette veien og siden den er helt nye så går jeg ut ifra at fjære er som den skal.

 

Men takk for alle svar/tilbakemeldinger folkens..

 

I love this forum.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.