#1 Skrevet Oktober 26, 2005 Igår bynte vr6'en og bli ufin.. Når jeg drar på så virker det som absen slår inn eller antispinn. Vet ikke om det er antispinn på syncron men.. Bremser ikke eller noe, men den dunke/knitre lyden kommer hvis dere skjønner. Prøvde å dra ut sikringen til ABS'en med ble ikke borte. Har sett under og kan ikke se noe spes heller. Kom akkurat inn fra en tur nå og da gikk klimaen bananas. Blinket i displayet med alle slags rare tegn. Bilen går normalt og starter normalt, men er den dunkinga som kommer ved pådrag. Virker som den kommer når jeg legger litt stress på motoren. Kan det være batteriet som er gåent? Siden klimaen gikk bananas..?! På batteri lyser det grønt, att batteri er ok. men det kan kansje være gåent forde..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 26, 2005 Mulig du har EDS (elektronisk diffsperre). Den skal bremse ned det hjulet som går fortest, dvs. spinner, slik at du skal få mere moment på det andre hjulet. EDSen bruker bremsene til dette. Dette gjelder mellom hjulparene på samme aksel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 26, 2005 Hmm.. Fikk rele til absen ut nå.. Den dunkinga er der enda. Så da er det kansje ikke den likevel. Vet ikke om jeg har no sperre jeg men, den skal vel ikke dunke slik? Klima'n blinker like herlig enda.. BLinker i 5sek også er den noirmal igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 26, 2005 Ville også tippa eds med hensyn til dunkinga men... Få noen på et verksted til å bli med deg en tur. Kanskje de skjønner. Mht. klima tipper jeg det ligger en feil i feilminnet for klima på den. F eks tomt for gass. Da vil displayet blinke ei stund etter start for så å bli normalt igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 26, 2005 Ok.. var ute å kjørte nå og plutlig kom dunkinga hele tia. Selv bare ved rulling. Og i revers.. Veldig høy dunking nå.. Bilen går jo helt normalt, men dunker nå veldig. Ingen måte å få av denne antispinn på? Bilen er ikke kjørbar nå hvertfall... Kansje en diff som er gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 26, 2005 Akkurat lagt om til vinterhjul? Er ikke så dumt som en løs felg a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 26, 2005 Akkurat lagt om til vinterhjul? Er ikke så dumt som en løs felg a? Så stille det ble da... Funnet feilen eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 26, 2005 Sikkert et drivledd o.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 26, 2005 hehe var ikke hjulene nei.. skal ta en nærmere kikk imorgen når det er lyst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 26, 2005 Sikkert et drivledd o.l. vil det dunke slik da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 27, 2005 Trur jeg fant feilen gitt.. Virker som att koblingen som går inn i girkassa slår innat eksosen.. Kansje bare detti av en eksos holder eller no.. Edit: Var vist hele koblingen som har kommet løs fra girkassa.. dermed slår den nedi.. Noen ide hvordan få denne på igjen? Er den konet eller hur? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 27, 2005 er snakk om denne delen.. der den blanke er.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...