Ingen varme i bilen min!!! HJELP

Anbefalte innlegg

Noen som kan være så snille å hjelpe meg litt her?

Jeg har vært på merkeverksted med bilen (Audi A3 2001 modell 1,6) nå to ganger.

Jeg forklarte dem at bilen ikke ble varm, hverken på motortempen eller i varmeapparatet. Viftene på bilen går hele tiden når jeg kjører, når jeg stopper går dem 10 min etter jeg har skrudd av bilen. det kom også opp ESP lyset i dashen og motorfeil lyset kom opp et par ganger, ESP lyset kom og gikk. Jeg var også oppe så dem fikk lese av feil lageret på bilen..

Så når jeg satt bilen inn første gangen så byttet dem en føler/bryter som gikk på kjølesystemet som het G20 eller noe lignende?

Da skulle problemet være løst sa dem..

Bilen ble ikke varm å lysene kom opp igjen..

Nå når jeg hadde den inne idag fant dem INGEN feil, de feilsøkte i mange timer uten å finne feilen, men samme feil som de skiftet sist kom opp igjen, den her føleren G20 eller hva den het..

Noen som har vært borti dette?? Kan det være en styreenhet til viftene? temp føler i radiatoren? det er joi logisk at bilen ikke blir varm når viftene går hele tiden.. men drar jeg ut stikket på viftene så kommer motortempen, men lite varme i cupeen fordet..

Noen som har noe tips til meg?? hva gjør jeg når Audi ikke finner feilen??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Be dem leite mer og ta kontakt med Hamax auto på Hønefoss. Har vært borti dette problemet noen ganger og endt opp med litt forskjellige løsninger hver gang. Det har vært: Styreenhet for viftene, Termostat for karakteristikkstyrt viftekjøling ( fint ord ), vannpumpa og i et tilfelle selve vifta. Skjønner godt at de står og klør seg. En ordentlig dritfeil hvor man til slutt bare må prøve en av tingene. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar..

Er det på noen måte mulig å sjekke noen av disse tingene du nevner for å få utelukke dem??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligens vannpumpa. Den tynne slangen inn på ekspansjonstanken tas av ved varm motor ( problem ). Da skal det jo komme vann der om det sirkulerer. Pumpa i orden. Tror det avhenger av om termostaten er åpen også og det kan jo bli vanskelig da bilen ikke blir varm. De andre tinga er jeg redd du muligens bare må prøve å bytte. Sorry, men har ingen skikkelige tips her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for tips Bent Owe, dette hjalp meg en god del videre.. :tilber:

Kom gjerne med flere tips hvis noen har vært borti lignende..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.