Anbefalte innlegg

Tenker på å montere dieselvarmer i Passat'n min.

Er det noen som vet forskjell på webasto og eberspächer?

Hva bør jeg tenke på når jeg skal velge dieselvarmer?

Noen tips??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen tips??

Da ville jeg hvertfall valgt webasto tror det er mest kurant med tanke på service og deler.Vi hadde vel ca 22 biler på jobben med eberspâcher og det var så som så med både med deler og hvor lenge de gikk mellom hver reperasjon!!! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg hvertfall valgt webasto tror det er mest kurant med tanke på service og deler.Vi hadde vel ca 22 biler på jobben med eberspâcher og det var så som så med både med deler og hvor lenge de gikk mellom hver reperasjon!!! :)

Webasto er ikke noe mere holdbart desverre. Erfaringer jeg har på jobben (leasingselskap) tilsier egentlig at de er like "ille" alle sammen. Utrolig kort holdbarhet uansett merke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt om det er noen vesentlige forskjeller mellom ebersp eller vebasto å som gjør den ene til noe dårrligere en den andre. : smil : men jeg har en lite brukt webasto liggende med tidsur 2000 modell kompakt varmer som har et lite display som de er enkelt å gjemme på en lur plass. pris 3000.- komplett med alle papirer som fulgte med ny! slik at de blir enkelt å montere. Tlf 91397858

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen tips??

Begge krever noe vedlikehold. Levetiden på glødeplugg, flammesensor og o-ring i vannpumpe (impeller) virker å være 4-5 år. Tror ingen av merkene er spesielt bedre eller dårligere enn det andre.

Bosch markedsfører og har service på Ebeberspächer (Espar) så service burde ikke være noe problem. Webasto har også landsdekkende salgs- og serviceapparat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge krever noe vedlikehold. Levetiden på glødeplugg, flammesensor og o-ring i vannpumpe (impeller) virker å være 4-5 år. Tror ingen av merkene er spesielt bedre eller dårligere enn det andre.

Bosch markedsfører og har service på Ebeberspächer (Espar) så service burde ikke være noe problem. Webasto har også landsdekkende salgs- og serviceapparat.

Bosch har sluttet med Ebeberspächer så de har startet opp for seg selv...

Men det skall fremdeles være enkelt å få tak i deler til dem og er heller ikke så vanskelig å reparere... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoved probleme med Eber-webasto er at det er for mye små kjørin med bilen.

Brenne programe på eber,iallefal er 90 min. Hvis motoren stoppes etter si,15 min,så fylles forbrennings kamret med disel. Derfor ryker det så %¤# av mange...

Hadde oppe en slik en i dag. Grov ut en hånd full med sot/disel......

Er en ide å kople bryter på hoved strømmen slik at man kan slå den av når man skal kjøre småturer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.