hjelp til kobling av uorginal coil

Anbefalte innlegg

Mistenker coilen for å være dårlig på transporteren og har kjøpt den nye typen universal høyeffekts coilen på biltema, men når jeg ser etter så har denne kobling for + og - og det er det mens kontakten til den orginale har fire ledninger, noen som hvet hva de går til?

Kan det bli fatale følger av en evnt. feilkobling?

Hvis noen har en god link til en side som kan beskrive noe er det og til god hjelp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter nærmere sjekk ser jeg at på orginalcoilen er det et plastlokk som kan taes av og under der sitter det to koblingspunkter, på der står det 15 og 1, samme som på biltemacoilen i tillegg til + og -, så da kan det være så greit at jeg bare lar den orginale stå i og kobler den nye til denne i serie?

En sjekk med prøvelampe på polene med tenning på viser at begge gir + ut, litt snodig siden det er + og - på den andre.

Symptomene er at enten bensin eller gnist blir kuttet under kjøring i plutselige rykk og napp, uavhengig av turtall, og jeg tipper på gnist siden det kommer så kontant og siden det "føles" sånn.

Fra før av er dette skiftet: Rotor, fordelerlokk, plugger og bensinfilter - det hjalp mye men problemet er fortsatt tilstede. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter nærmere sjekk ser jeg at på orginalcoilen er det et plastlokk som kan taes av og under der sitter det to koblingspunkter, på der står det 15 og 1, samme som på biltemacoilen i tillegg til + og -, så da kan det være så greit at jeg bare lar den orginale stå i og kobler den nye til denne i serie?

En sjekk med prøvelampe på polene med tenning på viser at begge gir + ut, litt snodig siden det er + og - på den andre.

Symptomene er at enten bensin eller gnist blir kuttet under kjøring i plutselige rykk og napp, uavhengig av turtall, og jeg tipper på gnist siden det kommer så kontant og siden det "føles" sånn.

Fra før av er dette skiftet: Rotor, fordelerlokk, plugger og bensinfilter - det hjalp mye men problemet er fortsatt tilstede. : klø :

 

har du bytta tennkabler da, kan være der det er brudd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, de har jeg liggende, biltema silikon, tenkte å ta de sammen med coilen.

Men no har jeg hørt fra noen andre at de coilene fra biltema IKKE er beregnet for innsprøytningsmotorer, så no er jeg helt rådvill.

Tror jeg bytter kablene først så får jeg se om det hjelper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.