#1 Skrevet Oktober 27, 2005 noen som vet hvordan dette gjøres?noen tips,bilen gikk ikke igjennom eu kontrollen pga det gitt:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 31, 2005 -Av med hjul -Foran: Løsne kalipper, 7mm umbrako, 2 bolter under plastkoppene bak på kalipper. -Bak: Løsne kalipper, 2 stk 13mm skruer på baksiden -Bruk et skrujern for å vri kalipper bort fra skiva -Bruk skrujern og brekk løs gamle klosser -Kun bak: Skru av calipper holder(stk 8 mm umbrako trur jeg.) -Prøv å skru ut stjerneskruen som sitter i bremseskiva -Drill ut skruen som sitter i bremseskiva med 6mm bor -Skiva er løs men sitter godt, slå den av med en hammer -Sett på ny skive -Hvis du gidder, drill opp nytt hull og gjenge opp for 6mm skrue -Monter kalipper holder -Press tilbake stempel i kalipper -Følg med på nivået i bremsevæske beholderen så det ikke renner over -Sett på nye klosser. Foran:Klips de fast i kalipper Bak:Tre de på kalipper holder, husk monteringsklips -Tre kalipper på plass og skru fast -På med hjul -Pump noen ganger på bremsen før du kjører.(Ellers går pedalen rett til bunns første gang du bremser og du kan bli litt nervøs til den tar... Det skjedde meg) -Tut og kjør! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 31, 2005 Det går og an å ta laus heile calipperen fra fjørbeinet, ihvertfall dersom det er 1,8T, da er det mykje lettare. Da er det berre å vippe ut gamle bremseklossane, presse tilbake stempelet, sette i nye klosser, skru ut stjerneskruen på skiva, bytt skive, skru i skruen på skiva att, tre på calipperen, og skru i dei to 13mm (?) boltane på baksida.. tut og køyr. muligt det er forskjell på tdi og 1,8t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2005 Kom på at jeg skrev litt feil... Har forandra litt i teksten nå. Er litt forskjell på TDi og 1,8T. Jeg har ikke løs kalipper carrier foran, den er en del av navet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 3, 2005 kjempe bra tilbake melding: takker så masse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...