#1 Skrevet Oktober 27, 2005 Banal tittel på tråden, men... Så denne på autodb: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=915166 Denne er nok ikke spesielt aktuell, men alt kan kjøpes til riktig pris Har lyst på quattro til vinteren, og har hørt mange lovord om 2,8'en. Men, hva mener selger med dårlig overdrive? Jeg trodde overdrive var noe avleggs "v***o 740-knapp-på-girspaka-syndrom" , men hva vet jeg? Hva vil det eventuelt koste å fikse overdrive-problemet? (Er sikkert vanskelig å si ettersom den bare er "dårlig", lite spesifikt det.) Hva er det å si til prisen selger vil ha? Er den verdt så mye, når den har gått "så" langt? Er 250.000 langt for en 2,8? Mulig jeg valgt feil kategori, adminer; ikke vær redd for å flytte tråden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 27, 2005 Har selv samma girkassa i min S6. Der fusker overdriven også. Tror kanskje det er pga at min bil er chippet da (bl.a). Men lider absolutt ingen nød fordi. 4 gir+overdrive som jeg har er helt greitt. Knapt man har behov for overdrive/5-gir under normal kjøring på Norske forhold. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 28, 2005 Hva er typiske symptomer på dårlig overdrive? Vil den ikke legge i "siste gir", eller tar det tid, skraper det, slurer det?? Er bare nysgjerrig Vanskelig å utbedre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 28, 2005 Vanskelig å si... Den legger inn siste gir veldig sent da... For min del har jeg aldri fått inn siste gir før jeg har passert 150km/t. Men da har jeg jo max 3500 o/min i 4. gir, så.... Problemet er vel egentlig at den legger inn siste gir litt vel seint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 28, 2005 Hva er typiske symptomer på dårlig overdrive? Vil den ikke legge i "siste gir", eller tar det tid, skraper det, slurer det??Er bare nysgjerrig Vanskelig å utbedre? Om jeg ikke tar helt feil nå så har automatkassa problemer med å låse torque converteren da overdrive er automatkassas mulighet til å låse denne. Den kobler sammen inngående aksel med utgående slik at det føles som du får et gir ekstra etter 4. Mangel på service på kassa kan jo være en grunn til at overdriven ikke fungerer, kanskje holder det å bytte olje+filter. I værste fall er feilen ureparerbar slik at du må kjøre uten overdrive (som egentlig ikke er noe problem), i værste værste fall konker hele kassa slik at du må bytte den. Men det er vel mindre trolig egentlig. Jeg tror ikke kassa lager noen lyder i forsøket på å låse torq.conv. Den får det vel bare ikke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 29, 2005 Hadde samme på min A6, så sjeldent noe til Overdriven gitt . Det blir vel bare enkelte rush opp i den farten her i Norge. Men gjennom Dk var den inne konstant.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...