#1 Skrevet Oktober 28, 2005 Hvordan finner jeg ut om luftmassemåler er ok eller ikke med Vagcom? Hvilke verdier skal man ha på 2,5tdi femmer? Noen som kan gi et lynkurs? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 28, 2005 Veit ikke noe om vag-com men agsin feilleser vas 5051 klarer ike alltid å finne feil på lmm. har heller aldri greid å måle noe eksakt på hel/defekt lmm. Lettest å bare prøve en ny. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 29, 2005 Bilen hadde luftmengdemåler ikke masse. Feilen kom av hull i luftslangen fra luftkjøler til manifoild men takk for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 30, 2005 Har tenkt litt på det der med å finne feil på lmm med VAG-COM. Det er vel et kjent problem at det ikke alltid vises en feilmelding på lmm'en selv om det kan være denne som gir problemet man er interessert i å løse. Kan det være mulig å løse dette vha VAG-SCOPE? Tenkt eksempel: Lmm'en gir bilen nykking, ingen feilkoder. Dersom man kjører VAG-SCOPE, velger lmm spennnig og turtall og tar seg en kjøretur. Dersom lmm'en er årsaken til nykket vil man ikke da se dette på grafen og kunne avsløre at spenningsfall/økning fra lmm'en er årsaken til nykket, i forhold til turtallet. Eventuelt utelukke lmm'en. Dette er kun et tenkt eksempel, noen som har innspill på om dette vil fungere? mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 30, 2005 Tenkt eksempel: Lmm'en gir bilen nykking, ingen feilkoder. Dersom man kjører VAG-SCOPE, velger lmm spennnig og turtall og tar seg en kjøretur. Dersom lmm'en er årsaken til nykket vil man ikke da se dette på grafen og kunne avsløre at spenningsfall/økning fra lmm'en er årsaken til nykket, i forhold til turtallet. Eventuelt utelukke lmm'en. Dette er kun et tenkt eksempel, noen som har innspill på om dette vil fungere? Jeg tviler. Jeg tror ikke Vag-Com klarer å lese av signalet ofte nok til at man kan være sikker på å oppdage feil på denne måten, dessverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...