#1 Skrevet Oktober 29, 2005 Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere dette innlegget, men prøver her: Jeg trenger ekstralys til Passat'en og har fått "tilbud" på Hella Compact eller Borch Compass (eller om det var omvendt). Selgeren mente at de lyste 5x bedre enn Big Nick'en. Det er riktignok Xenonlys det er snakk om å sette på, men lyser de så utrolig mye bedre enn "gamle" lys? Må ut med 6 lapper, men det er ferdig på bilen. Noen som har erfaringer eller kommentarer? Kjenner at jeg har *litt* lyst på de lysa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 29, 2005 Xenon lyser mye bedre enn vanlige halogen-lys ja, men hvorfor ikke bare kjøpe et xenon-kit og montere disse inn i de originale fjernlysene på din Passat? Det blir nesten like bra, og koster mye mindre enn 6000. SÅ vidt jeg vet får man xenon-kit fra ca 2500 og oppover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 29, 2005 Enig med per her.. Pappa har xenon både på nær og fjernlys (orginalt) og det lyser sinnsykt bra.. Jeg har kun på nærlys på bilen min og merker stor forskjell fra vanlige halogenpærer.. Hvis du ikke har xenon fra før da vel å merke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 29, 2005 Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere dette innlegget, men prøver her: Jeg trenger ekstralys til Passat'en og har fått "tilbud" på Hella Compact eller Borch Compass (eller om det var omvendt). Selgeren mente at de lyste 5x bedre enn Big Nick'en. Det er riktignok Xenonlys det er snakk om å sette på, men lyser de så utrolig mye bedre enn "gamle" lys? Må ut med 6 lapper, men det er ferdig på bilen. Noen som har erfaringer eller kommentarer? Kjenner at jeg har *litt* lyst på de lysa. Hei! Kjøpte hella 3000 klarglass, og monterte xenon i de. Ble et sinnsykt lys!! Bedre enn org xenon og billigere! Kjøpte xenon kit hos Dybvik Trading. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 31, 2005 Trenger jeg å ha automatisk høydejustering på fjernlys? Synes å huske at det var noe krav om det, men det gjaldt kanskje bare nærlys? Er det så fall noe originalt som må inn? Var på sidene til Dybvik og det virker jo mer OK å ha alt på sin "rette" plass. Men hvordan er effekten av å bruke innsatser kontra ekstralys? Er ikke ute etter å lyse opp hele fylket, men det er jo greit å se reinsdyra litt tidlig her i Finnmark. (Ønske om en skog av lys foran var vel mer aktuelt den gangen Granada 2,8 var på ønskeliste og det ikke var flere brukere av bilen som kunne kjøre ekstralysa inn i nærmeste gjerde... ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 31, 2005 Du trenger ikke ha auto. høydejustering på fjernlys. Å ha xenon i de originale fjernlysene blir nok ikke automatisk tusenmetere, men du får en enorm mengde lys likevel, som hjelper deg å se joika-dyrene i tide. I tillegg beholder du bilens utseende uforandret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 1, 2005 Da tror jeg at jeg går for å bytte innmat ja. Så at Dybvik hadde noe hvor man bare erstatter pære i fjernlyset, er det en grei løsning eller bør det byttes mer inni der (tenker på reflektor og sånt)? Dersom bare pære byttes så burde det jo være en smal sak å ta det med seg videre til enste bil eventuelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 1, 2005 Da tror jeg at jeg går for å bytte innmat ja. Så at Dybvik hadde noe hvor man bare erstatter pære i fjernlyset, er det en grei løsning eller bør det byttes mer inni der (tenker på reflektor og sånt)? Dersom bare pære byttes så burde det jo være en smal sak å ta det med seg videre til enste bil eventuelt. Har samme settet.. Bare å flytte over uten å gjøre noe som helst.. Fint å ta med seg til neste bil igjen om det er samme type pærer der ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 1, 2005 Flott med forum , må mase litt til om dette: Dersom jeg vil ha bi-xenon, er det da en trafo til hver pære? Lurer også litt på dette med auto høydejustering siden bilen jo har justering av lyset opp/ned manuelt. Funker det i praksis bra nok til at jeg kan "glemme" at jeg bør montere automatisk justering (og så håpe at det ikke er noen kontroll av dette)? Takk for alle svar også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 1, 2005 Flott med forum , må mase litt til om dette: Dersom jeg vil ha bi-xenon, er det da en trafo til hver pære? Lurer også litt på dette med auto høydejustering siden bilen jo har justering av lyset opp/ned manuelt. Funker det i praksis bra nok til at jeg kan "glemme" at jeg bør montere automatisk justering (og så håpe at det ikke er noen kontroll av dette)? Takk for alle svar også Om du vil ha bi-xenon med de lampene du har nå (2 separate pærer) må du nok ha 2 sett ja.. en omformer til hver pære.. Finnes H4 bi-xenon og den trenger kun en omformer etter det jeg har skjønt.. Justeringa du har nå fungere jo nesten på samme måte, men ikke godkjent til xenon.. Biler med orginalt xenon justerer lampene ettersom hvor tungt bilen er lastet automatisk.. Lite tips er jo hvis du har lastet bilen bak, juster lysene et hakk ned.. Er det noen som henger seg opp i det med automatisk justering er det jo bare å skifte pærer og dra og vise bilen da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 1, 2005 Høydejusteringa er hyppig i bruk pga en del kjøring med campingvogn, så det høres ut som jeg har en plan nå Takk for all hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 13, 2006 Griper litt inn i denne tråden jeg:) Fikk en telefon av en kollega som skal montere ekstralys på sin Passat 3b '99. Hadde fått tilbud på montering til møller,da med orginalt ledningsnett beregnet bilen. Dette ble selvfølgelig dyrt.. så da er spørsmålet,kan jeg bare montere et "standard" fjernlyssett m/rele på denne slik jeg har gjort på mine andre biler. Bare å gå inn på de aktuelle ledninger og ferdig med det..eller trenger jeg å ta hensyn til noe mer? Husker ikke hvordan det var på min 2.5 tdi jeg hadde før:o Noen tips/hjelp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 15, 2006 Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 15, 2006 Så vidt jeg vet så skal ikke det by på noen problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 15, 2006 Så vidt jeg vet så skal ikke det by på noen problemer. Ja var det jeg håpet på Noen nye bilmodeller er vel litt ømfintlig på "hjemmemekk" av ledninger. Men er ikke mye som skal til da for å få lys. Takk Per! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 16, 2010 vvme.com 250kr for et kit! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 17, 2010 vvme.com 250kr for et kit! +150 i frakt, +evnt moms (100,-) om han ikke skriver verdien på pakken til 19,90 USD som ble gjort før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 17, 2010 fikk kitte mitt i går å da sto verdien på pakken , betalte 850kr for 3 kit bestilte det på søndagen fikk dette i går! i fra china, posten er jo sinsykt mye tregere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 17, 2010 fikk kitte mitt i går å da sto verdien på pakken , betalte 850kr for 3 kit bestilte det på søndagen fikk dette i går! i fra china, posten er jo sinsykt mye tregere Stod det 3x19,90 USD eller den reelle verdien du betalte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 23, 2010 bestile 2 kit hos han ifjor, verdi 19.90, altså ingen etterkrav på dette. Ble levert med DHL på døra 2 dager etter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 23, 2010 Jeg kjøpte Bosch Compass 300 eller 3000 lamper og satte xenonkit i disse.. Har i tillegg xenon på alle lysene i Passaten min og forskjellen var vanvittig stor etter at jeg satte på ekstralampene foran.. Tar disse dog av om våren og sommeren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 25, 2010 jeg har hella luminator med xenon 55w å det er sinnsykt¨lys. tar å de av på våren å setter de på om høsten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...