Golf 3 Gti 16v starter ikke

Anbefalte innlegg

Her om dagen stoppet bilen og den ville ikke starte igjen. Går på starteren, men tenner ikke. Har lest av feil koder via vagcom, men fikk ikke opp noen feil på motoren. Tennplugger er byttet i sommer. Det kommer ikke noe gnist når jeg holder pluggkablen inntil metall på motoren. Noen som har forslag til hva som kan være feil eller vet om noen vanlige feil som går igjen på G3 16v?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coil? Ikke veldig uvanlig på Golf 3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, har jo tenkt tanken, men hvordan sjekker man om coilen er ødelagt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Hvis det ikke er coilen så kan det også være jordings feil. For dårlig jording!

 

Eirik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei!

jeg har en golf 3 94 mod 1,8

og har nesten samme problemet akkuarat nå.. Prøvde å starte bilen på lørdag kveld etter jobben men det gikk dårlig. den også på starteren, men tenner ikke. fikk NAF til å taue bilen hjem til garasjen. fant ut idag at sikringen for bensin pumpa hadde ryket. skiftet den ut, men den gikk også med det jeg vridde om nøkkelen :confused:

Har skikka bak i bagasjerommet hvor bensin pumpen sitter men klarte ikke å finne hva som er årsaken... har mistanke om at det dårlig jording/isolering ett eller annet sted : klø :

Er det noen som kan hjelpe meg???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du hadde rett Andreas, det var coilen som var ødelagt, byttet den idag og da startet bilen med engang. 1500kr med litt rabatt kostet coilen hos møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.