#1 Skrevet Oktober 29, 2005 Hvor mange tommer anbefales å kjører på en rs2 3" ???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 29, 2005 hadde jeg vært deg hadde jeg brukt tre tommer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 29, 2005 3" med to lyd dempere av typen rett igjennom hadde jeg på min før. fungerte fint det. akkurat passe med bråk og fikk fint plass til 3" rør under bilen med tanke på bakkeklaring og sånt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 30, 2005 Kjørte du fra turbo og hele veien ??? hadde du tatt vekk katten ?? Var det sånt bråk at du kunne kjøre på en liten tur uten og få J**** Vondt i hode ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 7, 2008 Tar opp igjen denne gamle tråden. Er det nødvendig og skifte ut alt av orginal eksosen på Rs2? den er oppgradert ifårhold til s2 er den ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 8, 2008 Den er visst oppgradert i forhold til S2 ja, bedre flow... Er visst ikke nødvendig å oppgradere hvis ikke man skal trimme mye. Men blir jo noe grommere lyd da;) A.J. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 9, 2008 bump. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 28, 2008 Bumper denne litt jeg. Vurderer å bygge meg et 3" anlegg til rs2'n men veldig skeptisk til om det blir for mye lyd. Kjøper vel 3" rør og bend, men er det noe spesielle potter man bør ha til det for ikke å få alt for mye lyd? Kjører med 100% orginal eksos nå og vil gjerne ha LITT mere lyd. Noe bakdel ved å fjerne cat'ene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 28, 2008 Min har 3" helt fra turbo uten cat! Kun en vanlig potte helt bake. Synst det blir litt for mye bråk, mens andre mener at det er bra. Dette er alt etter hvor mye lyd du liker! Jeg tenkte jeg skulle bygge ny om jeg får tid og penger, da med 2 potter fra feritta og rustfrie 3"rør. I tilleg har jeg tenkt å lage en utsparing i eksosen, med samme koblinger som org. kat. hvis jeg må godkjenne bilen med en trasig kontrollør! Da kan jeg bare skru oppi den org. å ta den ut igjen når den er ferdig kontrollert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 28, 2008 Min har 3" helt fra turbo uten cat! Kun en vanlig potte helt bake. Synst det blir litt for mye bråk, mens andre mener at det er bra. Dette er alt etter hvor mye lyd du liker! Jeg tenkte jeg skulle bygge ny om jeg får tid og penger, da med 2 potter fra feritta og rustfrie 3"rør. I tilleg har jeg tenkt å lage en utsparing i eksosen, med samme koblinger som org. kat. hvis jeg må godkjenne bilen med en trasig kontrollør! Da kan jeg bare skru oppi den org. å ta den ut igjen når den er ferdig kontrollert! Så litt på ferrita sine sider. Vet dem selger rustfrie eksosdeler på mekonomen, thorshov, bilextra osv men hva slags merke er pottene der? Mener det kan være simons eller noe. Godt poeng der ja, skal se på muligetnene på å få laget en "erstatter" for de orginale cat'ene så man enkelt kan skru de på igjen. Hadde ikke planer om å ha cat på det nye anlegget. Men tenker mere på 2 potter, en på midten og en bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 28, 2008 Kommer til å kjøre 3" på min. En potte bak og en liten midt under, tror det blir helt passe lyd:) A.J. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 28, 2008 Kommer til å kjøre 3" på min. En potte bak og en liten midt under, tror det blir helt passe lyd:) A.J. Tenkt til å bygge selv? Tror 2 potter blir bra ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 28, 2008 Tenkt til å bygge selv? Tror 2 potter blir bra ja Litt usikker enda. Fikk en veldig fin pris av en som sveiser, så blir enten han eller Ferrita hos Eksosmesteren. Kommer vel til å kjøre uten kat til å begynne med, og så sveise inn en racekat når pengene er på plass;) Tror to potter er ganske passe, men kommer jo an på hva en liker. Jeg vil ha litt mer gromlyd, men ikke noe overdrevet... A.J. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 28, 2008 Litt usikker enda. Fikk en veldig fin pris av en som sveiser, så blir enten han eller Ferrita hos Eksosmesteren. Kommer vel til å kjøre uten kat til å begynne med, og så sveise inn en racekat når pengene er på plass;) Tror to potter er ganske passe, men kommer jo an på hva en liker. Jeg vil ha litt mer gromlyd, men ikke noe overdrevet... A.J. Ok, får ta meg en runde i morgen og se på ca priser på rør. Racekat koster jo fort 4 lapper. Litt mere lyd er greit, men alt med måte ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 29, 2008 Hellanor og bilspectra har iallefall simons (fyfy). Tror 2 potter uten cat er helt perfekt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 29, 2008 Er det mye forskjell på lyden med og uten kat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 30, 2008 Ok, får ta meg en runde i morgen og se på ca priser på rør. Racekat koster jo fort 4 lapper. Litt mere lyd er greit, men alt med måte ja Standard RS2 katter flower veldig bra, ville ikke brukt tusenvis av penger på racekatter som sannsynligvis ikke ville gitt noe ekstra på det effektnivået. 3" fra kattene kan anbefales. Har 3" Milltek catback på min. Fin lyd uten at det blir for mye. Har allerede en bil med mer enn nok lyd, RS2'en er mer stealth. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 30, 2008 Har dårlig erfaring med de eksosrøra som ikke er rustfrie. Dem ruster bare dem ser litt fukt. Så skal iallefall ha rustfrie 3" rør. Er det en stor potte bakerst på RS2 orginalt eller sitter det en potte til etter cat? Spørs om jeg kanskje kjøper meg 3" rør sammen med skikkelige potter fra ferrita eller noe. Har ikke veldig god erfaring med simons potter heller så vil helst ikke bruke det. Så du mener det holder med større eksos fra cat og bakover Espen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 30, 2008 Håkon: du får 3" racekat fra http://www.vangbo.no for ca 2 lapper med klubbrabatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 30, 2008 Håkon: du får 3" racekat fra http://www.vangbo.no for ca 2 lapper med klubbrabatt. Vurderer bare 3" fra cat som sitter der nå og bakover, men finner ut mere når jeg får den opp på bukker etterpå. Om jeg bygger anlegg hele veien trooor jeg nok jeg kutter ut cat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 30, 2008 Vurderer bare 3" fra cat som sitter der nå og bakover, men finner ut mere når jeg får den opp på bukker etterpå. Om jeg bygger anlegg hele veien trooor jeg nok jeg kutter ut cat. Lagt nytt 3" hele vegen når du først er i gang;) Dumt og ikke ha kat da, får den jo ikke gjennom eu kontroll pga avgasser.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 30, 2008 Lagt nytt 3" hele vegen når du først er i gang;) Dumt og ikke ha kat da, får den jo ikke gjennom eu kontroll pga avgasser.. Det som er noe dritt med avgassen. Får bygge fra de orginale cat'ene nå så får jeg samle sammen litt deler til å bygge resten seinere tenker jeg. Men holder det med 1 stk kat om jeg kjøper 3" racekat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 30, 2008 (endret) Det som er noe dritt med avgassen. Får bygge fra de orginale cat'ene nå så får jeg samle sammen litt deler til å bygge resten seinere tenker jeg. Men holder det med 1 stk kat om jeg kjøper 3" racekat? Ja det holder med en. Har det selv og min går gjennom med glans. Her er downpipe til deg http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=28_63_73&products_id=504 så er det ikke lange vegen til katten;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 30, 2008 Katalysatorene som sitter originalt på RS2 er av en type som ofte blir solgt som "race-kat", og attpåtil er det to av dem, så der er ikke flow noen som helst hindring. Flaskehalsen er først og fremst downpipen, resten av eksosen er også ganske bra som den er originalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 30, 2008 Lurer på å kjøpe dette:http://www.supersprint.it/a_prodotti.asp?modello=aud822 men bare rør fra turbo uten cat og midtpotte for den bakerste har jeg fra før. Hva tror dere om det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...