servo med eget liv, (golf2)

Anbefalte innlegg

heisann... opplever om dagen at servo'n på golfen begynner å bli litt vrang (om det faktisk er denne)

 

her om dagen så opplevde jeg at den begynte og skjelve noe helt sykt på rattet.. trodde først det var drivledd som var gåent, så har bytta alle drivledd i dag, men da jeg skulle hjem fra garasjen (som er ca 5 mil fra lillehammer) så var problemet der igjen.. tror jeg hadde kjørt ca 4 mil og lå i godt driv på E6 (ca 100kmt) da plutselig alt starta og riste som besatt igjen..

 

 

Servo'n har original grønn servo olje, den lekker ikke og det er nok servo olje på den..

 

drivknuter er bytta (utrolig nok så er det 100mm flens på bilen min?)..

 

Forstillinga er kontrollert for ca 1 mnd siden og den spiser ikke dekk

 

kommer da altså ikke på noe mer..

 

 

Noen som har vært borti dette før? trenger hjelp, går jo ikke ann å kjøre med en bil som er helt sprø i styringa si!

 

 

på forhånd takk!

 

 

Mvh

 

Dan Stamnes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at pumpa sitter fast, braketten har lett for å sprekke

 

Sjekk at alt annet sitter fast og, hjul, drivknuter osv osv

 

Alle golfer etter 88 har 100mm aksler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt sitter som bare faen det.. sjekka alt slik i dag..

 

 

alt etter 88 kom med 100mm flens ja... har en 88mod golf stående og.. den er det bare 90mm på ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt sitter som bare faen det.. sjekka alt slik i dag..

 

 

alt etter 88 kom med 100mm flens ja... har en 88mod golf stående og.. den er det bare 90mm på ??

 

mulig skille går i sept 88

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I hvilke hastigheter gjelder dette?

 

Kan være noe så enkelt som at hjula må avbalanseres..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akkurat fått på nye hjul, og det har lite med hastighet å gjøre..

 

 

for når det intreffer så må jeg stoppe helt og stå rolig en stund, deretter starte og kjøre videre.. da har det gitt seg

 

 

og den ristinga er ikke slik avbalanseringsristing

 

 

den er 40 ganger værre...

 

rattet går rundt 5cm til hver side.. nesten umulig å holde i rattet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka at de muttera til drivakslingene på hver side er stramma da? Ta av senterkoppen på felga og sjekk om de er fast.. Opplevd det på en bil jeg har solgt og der var den ene siden løs...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp.. de blei trekt til i dag! ved hjelp av et 3 meter langt lekestivrør... så dette sitter nok..

 

 

om du leser litt opp i posten her, så får du med deg at jeg har bytta drivaksler. og det ble ikke noe bedre.. var like ille før og etter..

 

 

kan nevnes at det ikke skjer konsekvent da.. kommer og går ..

 

 

foringer kansje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp.. de blei trekt til i dag! ved hjelp av et 3 meter langt lekestivrør... så dette sitter nok..

 

 

om du leser litt opp i posten her, så får du med deg at jeg har bytta drivaksler. og det ble ikke noe bedre.. var like ille før og etter..

 

 

kan nevnes at det ikke skjer konsekvent da.. kommer og går ..

 

 

foringer kansje?

 

stab stag foringer : klø :: klø :

Hadde en sierra før og den hadde mye av det du nevner her, men også vert borti at felgene ikke er vasket jevn innvendig og da rister og sjelver det som du føler dekka faller av : rolleyes det skal ikke mer en noe sann til men da begynner det i ca 70Kmt og oppover

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.. Den tannstanga sitter jo festa med 2 sånne U-jern over.. Med noe foringer mellom om jeg husker rett.. Er ikke noe der som er løst da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt sitter fast som det skal

 

 

og det har ingenting med felger/dekk å gjøre vil jeg anta.. siden dekkene er helt nye og felgene ikke er skada...

 

 

kansje det er girkassa som driver og havarerer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min Diesel Golf, der var det låsingen på akslingen som går til drivaksel flensen som hadde forsvunne. Akslingen tok da i diffen slik at den låste seg til tider... Da måtte jeg stoppe før ristinga gav seg. Veldig skummelt i høy hastighet og sving...

 

Tom R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kunne du utdype svaret ditt litt mer? ettersom jeg ikke helt forstod hva du mente

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der flensen (som du festar drivakslingen i) er på girkassa, går det en aksling inn i kassa, denne hadde fått seg en smell og kunne gå for langt inni kassa, den kom da borti diffrensialen. Dette førde til at de ble slitt et spor i akslingen som av og til hekta seg fast i diffen noko som førde til en enorm risting i rattet.

Håpar det ble mer forståelig nå.

 

Tom R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pokker og.. hørtes ut som det som har skjedd hos meg det...

 

 

har litt "hard" knekking rundt girkassa en plass når jeg kjører...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ene drivknuta jeg satte inn var mer defekt en den gamle... kan det ha noe med saken og gjøre?

 

 

for er egentlig ikke spesiell lyd når det intreffer...

 

 

eneste med den knuta jeg har nå så høres den godt... og kommer ikke vil å vare mer en et par timer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.