Lys forsvant i displayet, golf 2.

Anbefalte innlegg

Golf 2 88mod, lyset forsvant plutselig fra displayet, sikringen er ikke gåen.

Det er jo litt greit å se hvor fort en kjører...

 

Noen som har en ide hva som er galt??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan være selve bryteren som er gåen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan være selve bryteren som er gåen

Gikk alle lysene eller bare lysene i speedometeret? Er det lys i eks. Knapper rundt som har tidligere vært belyst? Vis det er det er det jo pæra... men vis det er helt mørkt hele veien så er det mye mulig det er bryteren gitt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bryteren fungerer. De fungerer de lysene som skal lyse når en f. eks. blinker, lang lys osv. Det er kun spedo, bensinmåler og de som ikke lyser.

 

Jeg har tatt ut displayet og kikket, og der var det mange små lyspærer på baksiden, hvilken er da gåent? Alle? De stod rundt om kring på baksiden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bryteren fungerer. De fungerer de lysene som skal lyse når en f. eks. blinker, lang lys osv. Det er kun spedo, bensinmåler og de som ikke lyser.

 

Jeg har tatt ut displayet og kikket, og der var det mange små lyspærer på baksiden, hvilken er da gåent? Alle? De stod rundt om kring på baksiden...

Mange lyspærer eller lysdioder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bryteren fungerer. De fungerer de lysene som skal lyse når en f. eks. blinker, lang lys osv. Det er kun spedo, bensinmåler og de som ikke lyser.

 

Jeg har tatt ut displayet og kikket, og der var det mange små lyspærer på baksiden, hvilken er da gåent? Alle? De stod rundt om kring på baksiden...

 

de lysene der bak er vel seriekoblet visst eg ikke tar feil :rolleye: ( rett meg visst eg tar feil )

så da forsvinner lyset i alle pærene visst en pære ryker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pære eller dioder usikkert, fikk de ikke løs med det første, trenger et bedre verktøy. Men det ser ut til at de er serie koblet ja...

 

Kjøpte bilen for 2 uker siden og da virket lysene, men så forsvant de en etter en... Så vi kan vel konkludere med at det er pærene\diodene som er gåen. Ihvertf all en av de :)

 

Nok ett verdens problem løst... (inntil videre... : vinke : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de lysene der bak er vel seriekoblet visst eg ikke tar feil :rolleye: ( rett meg visst eg tar feil )

så da forsvinner lyset i alle pærene visst en pære ryker.

 

feil.....

 

jeg har selv en 2'er med defekt pære på turtellern, men speedoen er "up and running"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

feil.....

 

jeg har selv en 2'er med defekt pære på turtellern, men speedoen er "up and running"

 

Samme her, men av og til er alt borte å da er det bare og gi dæsjen ett rapp med flat hånd så funker det igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke uvanlig at pærene ryker på 2er golfen.. de er paralellkoblet. men kan ta kvelden alle på en gang...

 

sitter 3 stk der... 2 i toppen og en bak klokka!.. 1.2watt pærer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke uvanlig at pærene ryker på 2er golfen.. de er paralellkoblet. men kan ta kvelden alle på en gang...

 

sitter 3 stk der... 2 i toppen og en bak klokka!.. 1.2watt pærer

 

takk for opplysningen, da lærte eg noe nytt eg og : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 pærer øverst, 1 pære nede.

Jeg har prøvd å gi en god gammel "bitch slap!" :evil: men lyset gikk ikke opp for meg :P

Så hva skal vi konkludere med?

Skifte alle pærer...?

HPIM1539mindre.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle tro det var verdt ett forsøk iaffal :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare og bytte... tror pærene koster 13,- på møller!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oh yes! Problem løst, skiftet pærene og jol med de glede :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.