Hvor finner jeg +12v fra tenninga på A4? (bortsett fra bak radio)

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen vet hvor jeg finner +12v som kommer når man skrur på tenning og blir borte når man tar ut nøkkelen på en 95 mod audi A4.. Vet at det er bak radioen, men har tenkt til å rydde opp litt der, siden alt mulig rart er koblet inn på ene og samme kabelen der.. Målte mellom kaross og de koblingene under sikringsholderen uten å finne noe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det skal være noen koblinger under sikringsboksen (6 eller 8mm bolt) som går via tenning...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut fra bakstykket på tenningen din. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det skal være noen koblinger under sikringsboksen (6 eller 8mm bolt) som går via tenning...

Målte på noen 6mm bolter under der, men fant ikke noe spenning når tenning var på.. er jo en det er konstant 12v på, men fant ikke noe som hadde med tenninga å gjøre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut fra bakstykket på tenningen din. :)

Hehe.. Ja det er jo klart.. ;) Men lurer mere på om det endte opp i et koblingspunkt man kan hekte seg innpå med en rund kabelsko el.l ved sikringsboksen eller noe..

Er fullstendig kaos bak spilleren, så er like overasket hver gang den slår seg på etter jeg har satt den inn igjen.. Forrige eiere har nok vært glad i skjøtehylser og "strømtyver".. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har litt peil her? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har litt peil her? : klø :

Skal ikke påstå at jeg har peil, men et par steder jeg fant 12v etter tenning på Passat'n:

-Sigarettuttak

-Bak på hovedlysbryteren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke påstå at jeg har peil, men et par steder jeg fant 12v etter tenning på Passat'n:

-Sigarettuttak

-Bak på hovedlysbryteren

Alle tips er bra! ;)

Får ta og måle litt en dag jeg har tid.. Må få flyttet på noen kabler som ligger å lager støy baki der.. Irriterende å ha en svak lyd konstant når jeg skrur på lysa....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det her lurer jeg på også egentlig.. hvor det er lurest å ta styrestrøm fra. Meget irriterende å måtte skru spilleren av og på manuelt.

Er det bare VW som har dette ferdig koblet opp i isokontakten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det her lurer jeg på også egentlig.. hvor det er lurest å ta styrestrøm fra. Meget irriterende å måtte skru spilleren av og på manuelt.

Er det bare VW som har dette ferdig koblet opp i isokontakten?

Nei Audi har det også, men på noen (alle?) er konstantstrøm og strøm via tenninga bytta om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei Audi har det også, men på noen (alle?) er konstantstrøm og strøm via tenninga bytta om.

På '01 A3 så er det i allefall kun +12V batteri, jord og illumination..

Passe lite stas å skru på radioen manuelt hver gang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På '01 A3 så er det i allefall kun +12V batteri, jord og illumination..

Passe lite stas å skru på radioen manuelt hver gang..

Sikker? På min 99 A3 var konstant+ og tenning+ bare bytta plass på. Kjøper man feks antenneforsterker på Møller så er det ordna der. Hvis ikke kan man bytte om selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker? På min 99 A3 var konstant+ og tenning+ bare bytta plass på. Kjøper man feks antenneforsterker på Møller så er det ordna der. Hvis ikke kan man bytte om selv.

Ja, men på nyere audi så får stereoenheten informasjon om tenning av / på via Canbus kabelen. Derfor må jeg legge inn en live feed ledning på kontaktstykket på bilen. Har hørt om terminal 15 på tenningen, eller en krets som kalles (S-kont) radio, men den finner ikke jeg på min sikringstavle. Derfor litt interessert i å høre om hva dere andre har gjort..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men på nyere audi så får stereoenheten informasjon om tenning av / på via Canbus kabelen. Derfor må jeg legge inn en live feed ledning på kontaktstykket på bilen. Har hørt om terminal 15 på tenningen, eller en krets som kalles (S-kont) radio, men den finner ikke jeg på min sikringstavle. Derfor litt interessert i å høre om hva dere andre har gjort..

Aaa..driver ikke med sånn nymotens can-bus jeg:o

Håkon:

Beklager avsporingen. Har ikke noen god ide til deg. Hadde du bare skulle hatt styrestrøm kunne du tatt fra et hvilken som helst belysning til knappene, men de følger jo lysbryteren. Blir jo litt dumt det til ditt bruk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aaa..driver ikke med sånn nymotens can-bus jeg:o

Håkon:

Beklager avsporingen. Har ikke noen god ide til deg. Hadde du bare skulle hatt styrestrøm kunne du tatt fra et hvilken som helst belysning til knappene, men de følger jo lysbryteren. Blir jo litt dumt det til ditt bruk..

Hehe.. alt i orden.. Er tross alt et år siden jeg dreiv med det, så har funnet en løsning på det.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. alt i orden.. Er tross alt et år siden jeg dreiv med det, så har funnet en løsning på det.. :)

Lyst til å dele det med oss andre ? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyst til å dele det med oss andre ? : klø :

Fant ikke noe annet enn den bak radioen, så lagde bare en liten forgrener der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ålrait.. Får sjekke ut litt til jeg da, lurer på om jeg ikke må krype til korset og ta frem mitt kjære multimeter og saumfare ledningsnettet rundt dash, sikringstavle... Driiit : fis :

Takk uansett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.