#1 Skrevet Oktober 30, 2005 Har en -04 Touran med autoblendbart speil. Speilen har to lysdioder i front/ underkant av speil og en på/ av knapp på undersiden. Det grønne lyset (til venstre) lyser konstant når systemet er på. Uansett om jeg får lys på speilet av bakenforliggende speil eller at jeg lyser på speilet med en lomelykt får jeg ingen reaksjon. Kan en tydlelig se at speilet, internt, skifter vinkel ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2005 Har selv samma speilet på min. og fungerer UTMERKET spør du meg... det skiftet ikke vinkel, ikke som jeg har oppdaget ihvertfall.. men merker at når det ligger biler bak meg, så blir det noe mørkere om de har høyt stilte lykter... alle biler blir på en måte lik i speilet.. .mens jeg i sidespeilene merker STOR forskjell på lyktene til biler bak... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 30, 2005 Hei igjen Trond, har ikke blitt blendet jeg heller, men ser liksom ingen reaksjon som jeg har sett på andre biltyper. Når lyser den andre lysdioden til høgre på speilet ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 30, 2005 Har selv samma speilet på min. og fungerer UTMERKET spør du meg... det skiftet ikke vinkel, ikke som jeg har oppdaget ihvertfall.. men merker at når det ligger biler bak meg, så blir det noe mørkere om de har høyt stilte lykter... alle biler blir på en måte lik i speilet.. .mens jeg i sidespeilene merker STOR forskjell på lyktene til biler bak... En annen ting, har du DSG ?? I tilfelle du kjører ned en bakke på automatikk, f.eks i 6- gir, farten øker men du ønsker å redusere farten, trykker inn bremsen men girkassa ligger fortsatt i 6- gir. Er dette normalt ?? Burde ikke DSG kassa gire ned ?? Det samme gjelder ved bruk av cruise control........har satt denne til 80, kjører ned en slakk bakke og farten øker. DSG kassa burde her kneppe ned et hakk eller to for å bremse farten. Er det event. andre også som har erfaringer med DSG ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 30, 2005 Så vidt meg bekjent, så lyser den aldri.. det er ikke noe diode, men føleren for lyset.. Enig med deg, på BMW'er så har jeg sett at selve speilet "vrir" seg innafor glasset.. mens det her ikke skjer annet enn at det virker som hele speilet blir mindre speil liksom... Har ikke sett så mye på det, men har som sagt merket at det ihvertfall fungerer... Har ikke DSG... så kan ikke hjelpe deg der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 30, 2005 Så vidt meg bekjent, så lyser den aldri.. det er ikke noe diode, men føleren for lyset..Enig med deg, på BMW'er så har jeg sett at selve speilet "vrir" seg innafor glasset.. mens det her ikke skjer annet enn at det virker som hele speilet blir mindre speil liksom... Har ikke sett så mye på det, men har som sagt merket at det ihvertfall fungerer... Har ikke DSG... så kan ikke hjelpe deg der... Du har rett med "den andre lysdioden" det er nok lysføleren. Testet med en lommelykt og jeg kan ikke se om det fungerer eller ikke. Jeg må teste litt i fullskala og sammenligne med sidespeil og av/ på autoblendbart speil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...