#1 Skrevet Oktober 30, 2005 Noen som vet om noen som kan ta på seg å bytte ut turboene i min S4 biturbo?......har hørt at det skal være ganske mye jobb ettersom det er så jævlig trangt der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 5, 2005 Quattroco på Lillehammer har gjort det på en maken bil. Vet ikke pris, men må vel ut med motor så det er vel noen kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2005 OT: Skal du ha større når du fyrst driv på da eller? Like greit å gå for minst RS4 style på motoren da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2005 OT: Skal du ha større når du fyrst driv på da eller? Like greit å gå for minst RS4 style på motoren da. Da kan du jo bare kjøpe deg RS4 da. Det er mye tøffere en S4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2005 Da kan du jo bare kjøpe deg RS4 da. Det er mye tøffere en S4. Hm.. Kanskje du har rett i det. Men å bytte til like turboer er jo "ikkje vits" i. Koster jo like mykje å setta på noke som er litt større. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2005 Hm.. Kanskje du har rett i det.Men å bytte til like turboer er jo "ikkje vits" i. Koster jo like mykje å setta på noke som er litt større. Men det er IC som er største problemet på de bilene. På den jeg hadde fikk jeg alt for høy innsugstemp på motoren, så den kutta når jeg brukte den hart på varme dager. Det er ikke noe problem på RS4`n. Men det er noen av S4 ene som har problemer med turboene. Så jeg håper du ikke har turbo problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 6, 2005 Men det er IC som er største problemet på de bilene. På den jeg hadde fikk jeg alt for høy innsugstemp på motoren, så den kutta når jeg brukte den hart på varme dager. Det er ikke noe problem på RS4`n.Men det er noen av S4 ene som har problemer med turboene. Så jeg håper du ikke har turbo problemer. Større turbo behøver ikkje å bety meir varme, men kanskje det er lurt å skifte IC og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 6, 2005 Tor Olav Salvesen tar kanskje på seg dette. Send PM til han. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 6, 2005 Tor Olav Salvesen tar kanskje på seg dette. Send PM til han. beklager fruen skal opereres om 14 dager så jeg får ikke tid før over nytt år, men klar igjend etter det da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 6, 2005 Hadde tenkt meg en GT28R/GT28RS når jeg først skal bytte dem ut ja.....men sånn som jeg har skjønt det er det vel best med GT28R for å få rask nok spool up!?.... Skal også ha nye IC ettersom de originale er for små, blir vel enten RS4 eller enda bedre med AWE tuning sine egne for S4..... Blir nok uannsett ikke aktuelt før nyttår men er interessert i å få hjelp til jobben med selve utskiftingen av turboene......mot betaling selvfølgelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 6, 2005 Hadde tenkt meg en GT28R/GT28RS når jeg først skal bytte dem ut ja.....men sånn som jeg har skjønt det er det vel best med GT28R for å få rask nok spool up!?....Skal også ha nye IC ettersom de originale er for små, blir vel enten RS4 eller enda bedre med AWE tuning sine egne for S4..... Blir nok uannsett ikke aktuelt før nyttår men er interessert i å få hjelp til jobben med selve utskiftingen av turboene......mot betaling selvfølgelig. TG28RS .64 ar er super...!!!!!! Den funker fint til mitt bruk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 6, 2005 TG28RS .64 ar er super...!!!!!!Den funker fint til mitt bruk... Men det jeg tenkte på er at jeg som har 2.7liter som skal drive 2 turboer kanskje burde bruke en med raskere spool up? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 6, 2005 Men det jeg tenkte på er at jeg som har 2.7liter som skal drive 2 turboer kanskje burde bruke en med raskere spool up? Ja for å vere heilt seriøs, så trur eg ikkje denne passer veldig bra for ein med 1,35l pr turbo. Det beste er vel å kjøpe eit ferdig kit. har du sett på noken slike kit? du må vel bytte, turbo, ic, grenrøyr, dyser ++. Kor mykje har du tenkt å bruke da? Eg trur Johannes Austbø her på forumet har gjordt noke slikt ein gang. han skaffer det meste innen turbo o.l. Send han ein PM. trur eg ville ha snakka med TS, ES eller noken lignandes Tuning firma, for å høyre kor mykje dei eventuelt skal ha for noke slikt. Dette treng du: http://awe-tuning.com/pages/shared/part_detail.cfm?PMaI=1&PMoI=4&PEI=6&PP=s4_27t_drivetrain.cfm&PPT=Drivetrain&IL=rsk04 og gjerne dette: http://awe-tuning.com/pages/shared/part_detail.cfm?PMaI=1&PMoI=4&PEI=6&PP=s4_27t_drivetrain.cfm&PPT=Drivetrain&IL=s4%20intercoolers Det er viktig å ha GOD TID, og ikkje STRAMT budsjett, for det kostar alltid meir enn ein trur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 6, 2005 Ferdige sett sparar mykje tid, og da er det berre å få bilen mappa skikkelig. Hadde ønska eg hadde hatt 2,7T i staden for 1,8T. Morro motor det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 6, 2005 jepp, har sett på disse settene også men er litt usikker på hvordan det er ettersom US modellen ikke er helt lik den vi har her i europa, har blant annet bare 250hk. Leste en stand at for å skifte til RS4 IC så trengtes det litt modifisering på US modellen i motsettning til den europeiske..... Men har sendt PM til Johannes Austbø så får vi se hva det blir til, kunne tenkt meg en egenkomponert løsning med blanding av RS4 deler og GT28 turbo, men mulig det er billigere og lettere med ferdig kit! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 7, 2005 jepp, har sett på disse settene også men er litt usikker på hvordan det er ettersom US modellen ikke er helt lik den vi har her i europa, har blant annet bare 250hk. Leste en stand at for å skifte til RS4 IC så trengtes det litt modifisering på US modellen i motsettning til den europeiske.....Men har sendt PM til Johannes Austbø så får vi se hva det blir til, kunne tenkt meg en egenkomponert løsning med blanding av RS4 deler og GT28 turbo, men mulig det er billigere og lettere med ferdig kit! Det er vel ikkje nødvendigvis billigare med kitt, men det tar jo ganske mykje tid å lage nye røyr til og fra ic.. Når eg bygde bilen min, så såg eg og på kitt, eg sparte ca 10-15 k på å lage delen "sjølv", men fy for eit arbeid! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 7, 2005 Her er eit likt prosjekt.. http://www.vwaudi-club.no/?s=bilProsjekt&carID=2372 Tråden trimming av 2,7 motoren: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=5943 Nytt kit: http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=175499&postcount=44 Meir morro til 2,7 t motorane: http://www.ecstuning.com/stage/edpd/pagebuild_v2.cgi?make=Audi&engine=2.7T&model=B5%20S4&submodel=&category=Engine Framgangsmåte light: http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=176232&postcount=46 Meir info om kittet: http://www.goapr.com/Audi/products/stage3_27tko4.html Mykje fint å få kjøpt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 24, 2005 http://www.ktrperformance.com/gallery/Project_Cars/KTR_S4/s4_gallery_01.htm Her er litt inspirasjon.. Sjekk alle sidene. Hadde vore artigt å vist effekten på denne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...