#1 Skrevet Oktober 30, 2005 DSG kass. Eksempel: I tilfelle en kjører ned en bakke på automatikk, f.eks i 6- gir, farten øker men en ønsker å redusere farten, trykker inn bremsen men girkassa ligger fortsatt i 6- gir. Er dette normalt ?? Burde ikke DSG kassa gire ned ?? Det samme gjelder ved bruk av cruise control........Setter denne til 80, kjører ned en slakk bakke og farten øker. DSG kassa burde her kneppe ned et hakk eller to for å bremse farten................erfaringer ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2005 Setter min i S jeg om det er sånne bakker, girer fortere ned da og bremser mer. I vanlig D så er den jo komfortabelt satt opp og den er jo "dum" så vet ikke om det er bakke eller du bare kjører pent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 30, 2005 Si meg en ting... Tåler egentlig automatkasser og bremse noe i det hele tatt? Ligger jo en fremdrift der hele iden... tror vel ikke at at en automatkasse med vanlig "olje-clutch" kan bremse noe i det hele tatt. Gamle passat'n med automat slapp i hvert fall fort dersom jeg kjørte i nedoverbakke.... Vet ikke om kanskje Multitronic lamellclutchen gjør dette bedre..? Edit: Leste litt på nettet og DSG har jo doble vanlige clutchplater den, så da blir jo ikke det jeg skrev over interessant.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...