3b passat elektrisk trøbbel.....

Anbefalte innlegg

Må vel bare innse at jeg har fått meg en "mandags" bil.

Er en 99 mod passat stv 1,8T.

 

Kjøpte den i mai i år og alt virket fin. Siste 2 mnd har det elektriske kuttet etter tur. Først el.speil, så ett og ett el.vindu, dernest s.lås og nå coupe lys......Har hatt lite tid til og etterforske, men det er jo slik at alt dette styres fra fører dør! så her må være en felles faktor.

 

Har fått tips om og sjekke "comfort" ecu som ligger under gulvmatte på førerside.

 

Noen som har noe andre tips her? er vel ikke helt ukjente problemer dette på 3b modellen!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel bare innse at jeg har fått meg en "mandags" bil.

Er en 99 mod passat stv 1,8T.

 

Kjøpte den i mai i år og alt virket fin. Siste 2 mnd har det elektriske kuttet etter tur. Først el.speil, så ett og ett el.vindu, dernest s.lås og nå coupe lys......Har hatt lite tid til og etterforske, men det er jo slik at alt dette styres fra fører dør! så her må være en felles faktor.

 

Har fått tips om og sjekke "comfort" ecu som ligger under gulvmatte på førerside.

 

Noen som har noe andre tips her? er vel ikke helt ukjente problemer dette på 3b modellen!!

 

 

Vet ikke om det er noe til hjelp, men hadde noe lignende problem på bilen til dama her i sommer.. (golf 4)

 

Når man låste bilen igjen og opp med sentrallås, gikk sikringen til el.vinduer, kupelys og diverse.. Feilsøkte mye på dette og kom til slutt fram til at feilen lå i den strømpa med ledninger som går mellom karroseriet og bakluka. (til sentrallåsen) Der var isolasjonen slitt bort og kablene kortsluttet sånn at sikringen røyk når man brukte sentrallåsen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått sjekket hvilken feilkoder som ligger inne da?

Litt enklere å feilsøke hvis det ligger noen koder inne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart, må få lest ut feilkodene først. Kan jo hende det ligger noe nyttig info der.

 

Ellers har jeg litt tro på førerdøra, det er jo herfra det ikke funker. Vindu og s.lås fungerer på lokalt på de andre 3 dørene!

Har ikke tatt av dørtrekk på disse før, noe secrets?

 

Har visst og en dårlig kontakt til belysningen for/rundt varmeapp. kontr. Kommer og går (kommer ved et dunk i dash).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være bryteren i døra da ja.....ikke helt god bestandig den.

 

Ta av dørtrekk:

ta ut håndtak(klipsa på)

da kan du løfte opp hele bryterpanelt med resten av håndtak

sitter 2 stjerneskruer under der mener jeg

 

i bunn av dør sitter det 3 torx skruer

dra dørtrekk ut og løft opp.

evt kan du ringe meg om du ikke skjønner det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jæla bra christian!

skal få sjekket dette såfort jeg får tid!

 

hadde en annen happening i dag, var ute og handlet. skulle kjøre hjem men var ikke anntydning til tenning!!!helt dau!

 

koblet fra batt etter og ha prøvd en stund, og da startet den med litt host og hark. gikk normalt etterpå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jæla bra christian!

skal få sjekket dette såfort jeg får tid!

 

hadde en annen happening i dag, var ute og handlet. skulle kjøre hjem men var ikke anntydning til tenning!!!helt dau!

 

koblet fra batt etter og ha prøvd en stund, og da startet den med litt host og hark. gikk normalt etterpå!

 

Det kan være tenningsmodulen din som synger på siste værs....skjedde med meg et par ganger før den sa takk for seg.

Vil ikke få noen feilminne på den heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.