bilen altfor stiv på vinterføre

Anbefalte innlegg

bor i finnmark å har en audi a4 95 mod, det monterte senkesettet blir altfor stivt på vinterføre her oppe, vil det si at når bilen ble senka ble bare fjørene og ikke demperne bytta ? trenger nytt senkesett ganske kjapt .... så litt på weitec sitt hos nbs....

 

jeg må altså kjøpe nytt senkesett ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med at det blir for stivt? Har du noen problemer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemer å problemer, var vinter her for ei uke sida...rista som faen i bilen på de vaskebrettveiene :)

 

altså alt for ukomfortabelt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle senkesett jeg har vært borti gjør at bilen blir lavere og stivere. Det er jo liksom det som er vitsen.

 

Dersom du syns det er uholdbart er løsningen for deg å montere orginale dempere igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte weitec sitt 35mm fjærer fra nbs og er ganske fornøyd med de.

Riste vil det gjøre uansett på vaskebrettet, men jeg er ikke plaget med det med mine fjærer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

meningen med senkesett er jo at bilen skal bli lavere og stivere for ikke og krenge i svinger og gynge lenge etter at du har truffet en dump..har du enh lav bil med mke fjører så trenger du ikke være lassie for og skjønne at da vil det subbe noe voldsomt i hjulbuene,jeg hadde satt på orginal fjørene på vintern var jeg deg.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp deg en vinterbil:) Min vinterbil er senket 50mm:) : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sånn det er å være senka : rock :

 

MEN, bruker du org dempere og monterer Eibach fjærer har du nok det mest komfortable senkesettet til din bil..

 

Et annet alternativ er jo å montere et sett som er justerbart i både høyde og trykk, da kan du jusse det mykt og høyt vinterstid!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senke fjærer i kombinasjon med org dempere er aldri noen god løsning da demperene er for slappe i forhold til fjærene å alt får en tendens til å riste enda værre en normalt på vaskebrett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senke fjærer i kombinasjon med org dempere er aldri noen god løsning da demperene er for slappe i forhold til fjærene å alt får en tendens til å riste enda værre en normalt på vaskebrett.

 

Er ikke enig med deg her når det gjelder Eibach sin serie for standard dempere, har hatt det nå på tre biler og det fungerer supert. Men jeg har også hatt andre typer fjærer på org dempere og det har ikke alltid vært velykket..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

martin olsen : ja det var det jeg tenkte på, tror det bare er fjærene som er bytta å ikke demperne så jeg tenkte om man kjøpte et senkesett med demper og fjører om det ville bli mer komfort....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at Eibach har noe mer komfort er at de ikke senker like mye som andre. Settene beregnet på org dempere senker sjelden mer en 25-35 mm avhengig av bil. Andre senker normalt 40 mm. Skal du ha komfort må du for all del kjøpe progresive fjærer. Det vil si at det er tettere mellom ringene i fjæren i ene enden. Anbefaler å bruke dempere som er litt mer sportslige en standard, ikke noe av det værste og av et greit merke. Sachs og bilstein har en del gode dempere, event røde koni da gule trolig ikke er hva du er ute etter. Du vil uansett aldri få orginal komfort så lenge du ikke har tilsvarende fjæringsvei tilgjenglig.

Kjører selv med koni coilovers med gule dempere med ca 50-45 mm senk. Er stiv men fungerer helt greit, men bunner fort hvis dumpene blir for store da fjæringsveien ikke er all verden lenger. Ikke best på vinterføret akkurat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med KW V2 Justerbar senking hele året.

Da kan vi snakke stivt.

Hadde min mor med på en tur en gang å hun var ikke særlig fornøyd: rb :

Bare noe å leve med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.