#1 Skrevet Oktober 31, 2005 Som sikkert noen har sett så har jeg en RS2 bakdiff med sperre til salgs under kjøp og salg her på forumet. Jeg har blitt kontaktet på PM og blitt forespurt om denne passer på A4 Quattro slik at man kan få differensialsperre på bakakselen. Jeg vet jeg har sett en artikkel på nett ett sted hvor noen har gjort dette og mener å huske at dette er 98% bolt-on, men jeg finner ikke igjen nettsiden Er det noen her som har sett dette på nett noe sted eller har noen info om denne typen ombygning ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2005 Morten Bondø har iallefall dette på sin A4........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2005 Ingen med mer info om dette ? Ville tro at dette var en spennende modifikasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2005 Er nok en annen utveksling på diffen som gjør at du må bytte girkassa kan jeg se for meg. Ser for meg at mellomakslingen blir kort også :] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 2, 2005 interessan ting,noe må da vite noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 2, 2005 Morten Bondø har iallefall dette på sin A4........ affirmative! Er nok en annen utveksling på diffen som gjør at du må bytte girkassa kan jeg se for meg. affirmative! 4.11:1 vs 3.89:1 du kan bytte noen deler inni diffen dog slik at du får riktig sluttveksel på den. er ikke sikker på hvilke deler det innebærer... Ser for meg at mellomakslingen blir kort også :] Negative! Akslingen går fint, diffen er akkurat like lang som den orginale, og kan monteres likt som den orginale om du bruker 'festegreia' som den orginale hang i. Mvh Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 2, 2005 Så fysisk passer den rett inn da ? Har sjekket litt i litt VAG hidden her og funnet flere kasser som er levert i A4 som har 4:11 i slutt utveksling. Konklusjonen må da være at dette er bolt-on dersom man har riktig kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 2, 2005 jess, men ingen A4 turbo i norge er levert med 5trinns og 4.11 sluttveksel... ikke såvidt jeg vet... S4 biturbo dog er det. Og rs4 likeså... så sammen med en 6trinns funker det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 2, 2005 Negative! Akslingen går fint, diffen er akkurat like lang som den orginale, og kan monteres likt som den orginale om du bruker 'festegreia' som den orginale hang i. Tenkte automatisk på 6-trinns kasse jeg når det ble snakk om RS2-komponenter, sorry for at jeg ikke skreiv det DA må vel mellomakslingen bli for kort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 2, 2005 Tenkte automatisk på 6-trinns kasse jeg når det ble snakk om RS2-komponenter, sorry for at jeg ikke skreiv det DA må vel mellomakslingen bli for kort? Nope, 6-trinnskassa er lenger! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 5, 2005 Nope, 6-trinnskassa er lenger! Ja.. Og da må må vel mellomakslingen bli tilsvarende kortere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 5, 2005 hmm.... går de da ann å bruke rs2 kasse mellomaksling og diff?passer dette rett på eller er det my modifikasjoner? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 5, 2005 Ja.. Og da må må vel mellomakslingen bli tilsvarende kortere? Hvis du skal bruke rs2 diffen på A4tq med 5 trinnskasse, må du skifte til en 6 trinnskasse med tilsvarende utveksling sam rs2 diffen(f.eks S4 2.7). Da vil jo mellomakselen din bli for lang ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 5, 2005 S4 biturbo mellomakslig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 5, 2005 ok, så S4 2.7biT eiere kan da altså ganske enkelt få diffsperre bak sånn jeg forstår det. De trenger kun diffen samt å snekkre sammen en styring av selve sperren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 5, 2005 DET er helt korrekt... 110% bolt on der... Glemte å nevne at det er endel styr med feil dimensjon på flenser på kasse og diff og drivaksler hvis du skal ha det på en A4. Men, S4-bi er bolt-on! Morten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 5, 2005 Har sittet å forsket litt i familiealbumet og kommet fram til at vi med A4 tq med 3,89:1 i utveksling trolig kan bruke bakdiff fra 80q B4 med CAV bakdiff. Der er det samme flenser, aksler innfesting o.l. så langt jeg kan se. Hvis noen har en bakdiff med kode CAV og vil selge den i forskningens navn billig til meg så kan det bekreftes Morten: Hvordan har du gjort det med styringen av sperren? Hentet alt fra 80? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 5, 2005 Morten: Hvordan har du gjort det med styringen av sperren? Hentet alt fra 80? egenprodusert løsning... Brukte selve vakumswitcheboksen bare, og den kom vel fra en S4 eller S6 2.2... Hvis noen har sett filmen med meg fra Lånke eller Sigdal og ser jeg trykker to ganger på tåkelysknappen, så er det diffsperra jeg fikler med. To trykk på tåkelysknappen skrur diffen på, to nye trykk skrur den av. Rød diode på dash indikerer om diffen er innkoblet... Audi 80 Avant bakdiff med 3.89:1 utveksling kan nok brukes, og da passer flensene ja. Har flenser fra en slik diff på min rs2-diff (dem passer overens og kan byttes ut..) Morten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 5, 2005 Spiller vel ingen rolle om det er fra sedan eller avant? Diffen er vel lik mens festeramma er anderledes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 5, 2005 Coupe går ikke... vet ikke om sedan går? Vet bare at Avant har 'langtype' diff... Mulig sedan i 80karosset har kort type ? Gidder ikke sjekke i etkan, men det kan sikkert noen andre som gidder finne ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 5, 2005 Skal være lang på B4 karosseriet. Fra en gang i 92. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 5, 2005 Har sittet å forsket litt i familiealbumet og kommet fram til at vi med A4 tq med 3,89:1 i utveksling trolig kan bruke bakdiff fra 80q B4 med CAV bakdiff.Der er det samme flenser, aksler innfesting o.l. så langt jeg kan se. Hvis noen har en bakdiff med kode CAV og vil selge den i forskningens navn billig til meg så kan det bekreftes Morten: Hvordan har du gjort det med styringen av sperren? Hentet alt fra 80? CAV er bolt on ja. Har det på bilen min. Kan se her(litt ned på siden) http://www.2ndholeracing.com/css/members/Syncromannen.htm Og da kan du gjøre sånn her... http://www.2ndholeracing.com/Filmer/Syncromannen/A4%20donuts.wmv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 5, 2005 Hva har du brukt av deler for å aktivere sperra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 5, 2005 brukte du orginal mellomaksling eller fra den bilen diffen kom fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 5, 2005 Det er bolt on! Kun diffen som trengs byttes + styring for den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...