RS2 bakdiff med sperre på A4 Quattro ?

Anbefalte innlegg

Som sikkert noen har sett så har jeg en RS2 bakdiff med sperre til salgs under kjøp og salg her på forumet.

 

Jeg har blitt kontaktet på PM og blitt forespurt om denne passer på A4 Quattro slik at man kan få differensialsperre på bakakselen.

 

Jeg vet jeg har sett en artikkel på nett ett sted hvor noen har gjort dette og mener å huske at dette er 98% bolt-on, men jeg finner ikke igjen nettsiden : bh :

 

Er det noen her som har sett dette på nett noe sted eller har noen info om denne typen ombygning ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morten Bondø har iallefall dette på sin A4........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen med mer info om dette ? Ville tro at dette var en spennende modifikasjon : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok en annen utveksling på diffen som gjør at du må bytte girkassa kan jeg se for meg.

 

Ser for meg at mellomakslingen blir kort også :]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

interessan ting,noe må da vite noe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morten Bondø har iallefall dette på sin A4........

 

affirmative!

 

Er nok en annen utveksling på diffen som gjør at du må bytte girkassa kan jeg se for meg.

 

affirmative!

4.11:1 vs 3.89:1

du kan bytte noen deler inni diffen dog slik at du får riktig sluttveksel på den.

er ikke sikker på hvilke deler det innebærer...

 

Ser for meg at mellomakslingen blir kort også :]

 

Negative!

Akslingen går fint, diffen er akkurat like lang som den orginale, og kan monteres likt som den orginale om du bruker 'festegreia' som den orginale hang i.

 

 

Mvh Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så fysisk passer den rett inn da ?

 

Har sjekket litt i litt VAG hidden her og funnet flere kasser som er levert i A4 som har 4:11 i slutt utveksling.

 

Konklusjonen må da være at dette er bolt-on dersom man har riktig kasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jess, men ingen A4 turbo i norge er levert med 5trinns og 4.11 sluttveksel...

ikke såvidt jeg vet...

 

S4 biturbo dog er det. Og rs4 likeså... så sammen med en 6trinns funker det... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Negative!

Akslingen går fint, diffen er akkurat like lang som den orginale, og kan monteres likt som den orginale om du bruker 'festegreia' som den orginale hang i.

 

Tenkte automatisk på 6-trinns kasse jeg når det ble snakk om RS2-komponenter, sorry for at jeg ikke skreiv det ;)

 

DA må vel mellomakslingen bli for kort? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte automatisk på 6-trinns kasse jeg når det ble snakk om RS2-komponenter, sorry for at jeg ikke skreiv det ;)

 

DA må vel mellomakslingen bli for kort? :)

 

Nope, 6-trinnskassa er lenger!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope, 6-trinnskassa er lenger!

Ja.. Og da må må vel mellomakslingen bli tilsvarende kortere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.... går de da ann å bruke rs2 kasse mellomaksling og diff?passer dette rett på eller er det my modifikasjoner? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja.. Og da må må vel mellomakslingen bli tilsvarende kortere?

 

Hvis du skal bruke rs2 diffen på A4tq med 5 trinnskasse, må du skifte til en 6 trinnskasse med tilsvarende utveksling sam rs2 diffen(f.eks S4 2.7). Da vil jo mellomakselen din bli for lang ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, så S4 2.7biT eiere kan da altså ganske enkelt få diffsperre bak sånn jeg forstår det. De trenger kun diffen samt å snekkre sammen en styring av selve sperren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DET er helt korrekt... 110% bolt on der...

 

Glemte å nevne at det er endel styr med feil dimensjon på flenser på kasse og diff og drivaksler hvis du skal ha det på en A4.

Men, S4-bi er bolt-on!

 

Morten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sittet å forsket litt i familiealbumet og kommet fram til at vi med A4 tq med 3,89:1 i utveksling trolig kan bruke bakdiff fra 80q B4 med CAV bakdiff.

Der er det samme flenser, aksler innfesting o.l. så langt jeg kan se.

 

Hvis noen har en bakdiff med kode CAV og vil selge den i forskningens navn billig til meg så kan det bekreftes :rolleye:

 

Morten: Hvordan har du gjort det med styringen av sperren? Hentet alt fra 80?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morten: Hvordan har du gjort det med styringen av sperren? Hentet alt fra 80?

 

egenprodusert løsning...

Brukte selve vakumswitcheboksen bare, og den kom vel fra en S4 eller S6 2.2...

Hvis noen har sett filmen med meg fra Lånke eller Sigdal og ser jeg trykker to ganger på tåkelysknappen, så er det diffsperra jeg fikler med. To trykk på tåkelysknappen skrur diffen på, to nye trykk skrur den av.

Rød diode på dash indikerer om diffen er innkoblet...

 

Audi 80 Avant bakdiff med 3.89:1 utveksling kan nok brukes, og da passer flensene ja. Har flenser fra en slik diff på min rs2-diff (dem passer overens og kan byttes ut..)

 

Morten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiller vel ingen rolle om det er fra sedan eller avant? Diffen er vel lik mens festeramma er anderledes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coupe går ikke... vet ikke om sedan går?

Vet bare at Avant har 'langtype' diff... Mulig sedan i 80karosset har kort type ? Gidder ikke sjekke i etkan, men det kan sikkert noen andre som gidder finne ut : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være lang på B4 karosseriet. Fra en gang i 92.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sittet å forsket litt i familiealbumet og kommet fram til at vi med A4 tq med 3,89:1 i utveksling trolig kan bruke bakdiff fra 80q B4 med CAV bakdiff.

Der er det samme flenser, aksler innfesting o.l. så langt jeg kan se.

 

Hvis noen har en bakdiff med kode CAV og vil selge den i forskningens navn billig til meg så kan det bekreftes :rolleye:

 

Morten: Hvordan har du gjort det med styringen av sperren? Hentet alt fra 80?

 

CAV er bolt on ja. Har det på bilen min. Kan se her(litt ned på siden) http://www.2ndholeracing.com/css/members/Syncromannen.htm

 

Og da kan du gjøre sånn her... http://www.2ndholeracing.com/Filmer/Syncromannen/A4%20donuts.wmv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har du brukt av deler for å aktivere sperra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte du orginal mellomaksling eller fra den bilen diffen kom fra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bolt on! Kun diffen som trengs byttes + styring for den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.