Anbefalte innlegg

hei la på vinterdekk på alufelger på lørdagen å da ble bilen helt gele å kjøre... noen som vet hva det kan ha seg?? hadde på de orginale tiliere å da var den ikke det,dim på de "nye" er 185/65-14 å de gammle er 175/70-14.. de "nye" er brukt i fjor å han jeg kjøpte de av mente att bilen hanns ikke var sånn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket lufttrykket i dekka da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket lufttrykket i dekka da?

 

ja det er det det skal vere,ha prøvd me flere forskjellige,men det samme er det samme

 

kan det vere dekk banen som er ødelakt=====????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

føler at min bil også er litt Gele aktig ja, der er dekka så godt som nye, og det er riktig lufttrykk i bilen, aner heller ikke hva det er. Men kunne jo kanskje prøvd å fylle på litt mere luft på dekka, og se om det funka. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

føler at min bil også er litt Gele aktig ja, der er dekka så godt som nye, og det er riktig lufttrykk i bilen, aner heller ikke hva det er. Men kunne jo kanskje prøvd å fylle på litt mere luft på dekka, og se om det funka. :confused:

 

min er ikkje bare litt..... i 80kmt så er det neste som den slipper...... helt jæ..li

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ikke bra det der.

Kan du ikke få lånt noen felger med ca samme dim, og prøve de på, sjekke om det da er dekka det er noe galt med. Eller kanskje spørre ett firma som selger/bytter dekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ikke bra det der.

Kan du ikke få lånt noen felger med ca samme dim, og prøve de på, sjekke om det da er dekka det er noe galt med. Eller kanskje spørre ett firma som selger/bytter dekk?

 

der rare er det att han va ikke så gele akti me de orginale stålfelgene å org dimm på......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinterdekk er jo alltid noe mykere, jeg kjøter Conti Viking Contact 3 225/45-17 og det er ikke det samme som som litt faste sommerdekk, husk at vinterdekk har en mye mykere gummiblandig og et helt ant mønster en på sommer. kjør i 14 dager og du blir vant med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinterdekk er jo alltid noe mykere, jeg kjøter Conti Viking Contact 3 225/45-17 og det er ikke det samme som som litt faste sommerdekk, husk at vinterdekk har en mye mykere gummiblandig og et helt ant mønster en på sommer. kjør i 14 dager og du blir vant med det.

 

ha aldri merket så STOR forskjell før,tat jeg rattet sideveis litt fort så går bilen skikelig i mella,, dårlig respons...... men skal prøve å legge på de andre hjula på disse fælgene o åmvendt så får man se

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også en skikkelig "båt"følelse når jeg satt på vinterhjula.. Følte at det ikke skulle noe til før jeg fikk sleng.. Men nå har jeg vendt meg til det og merker ikke forskjell nesten...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplevde dette med coupen min. Sommerdekkene var 16" med lavprofil 205/45/16 og vinterdekkene var ikke det 195/65/15. Var som å kjøre på gele før jeg ble vant til det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke dekk har du satt på? Prøvde noe billige hankok dekk for noen år siden, ble montert på lørdag og levert mandag. Bilen gikk mer sidelengs en forover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde Aurora piggdekk. Billige var de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke dekk har du satt på? Prøvde noe billige hankok dekk for noen år siden, ble montert på lørdag og levert mandag. Bilen gikk mer sidelengs en forover.

 

det er hankok jeg har på nå,,,,,,,,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler kun en ting. Legg på noe annet : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler kun en ting. Legg på noe annet : bh :

 

ja venter på att en kompis som jobber på berg&co hæ(møller) skal få fingern ut å legge de om får meg.. legger på continental winter wiking nå....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker det samme hvert når jeg har lagt på vinterdekk. Helt gelé .. nesten som å kjøre gummibåt med flat bunn og for stor motor.

 

Følte at det var værre i år enn tidligere, men sånn er det hvert år :)

 

Ikke spesielt god respons i en orginal huskete passat og nye Dunlop Graspic .. hadde ikke kjørt mange meterene før jeg måtte stoppe og sjekke om det var luft i dekkene :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.